Onderwerp: Godslastering
Enkele bericht bekijken
Oud 22 November 2004, 13:49   #7
not-known
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aarsch
deze wetgeving zal vast niet gelden voor moslims die antisemitische en antizionistische uitingen doen.....

zoals jij je argument formuleert klinkt het alsof alsof je de complete 1e artikel van de grondwet ondermijnt...
ik vind wel degelijk dat de overheid moet optreden tegen godlastering, we hebben gezien waar het niet straffen van godlastering nu tot leid... persoonlijk vind ik niet dat de godsdienst in het bijzonder in bescherming genomen zou moeten worden maar iedere vorm van racisme en discriminatie.
Vertel? Ik ondermijn helemaal niks. Ik zeg toch niet dat men geen godsdienst MAG belijden? Ik zeg alleen dat je die mensen echt niet hoeft te beschermen. Wat dat betreft zijn er tig groepen die eerder wetsbescherming verdienen.
Dat bepaalde mensen die een godsdienst belijden zo rap hun pikkie zijn getrapt door een paar woorden van een BN'er en hm daarom maar ombrengen, doet mij meer zorgen maken over die personen, dan over die BN'er. Mensen met zo'n geestelijke kronkel zouden hoe dan ook wel de fout in gaan, of het nou geloof is of wat anders... het boeit écht niet.
Verder is racisme en discriminatie al opgenomen in het wetboek van strafrecht, wat dus ook geen andere status nodig heeft in het rechtsysteem.
  Met citaat antwoorden