Even ten eerste,is het begrip geestelijke handicap wel heel algemeen dus is deze stelling er moeilijk om een mening aan te koppelen maar goed,
In ieder geval kan et hierover niet overtuigend eens of onneens zijn.
Kijk ik werk op een school voor speciaal onderwijs, ik zie daar kinderen, jongeren, zodanig van een laag niveau, dat praten soms al moeilijk word. Toch zal je je er verbaasd van staan, hoe verliefd zij wel niet kunnen zijn. Ze zouden zo een relatie kunnen hebben, omdat dat op 1 of andere manier niet perse op praten gebasseerd hoeft te zijn.
Stel je voor dat zulke mensen, die niet eens voor zich zelf kunnen zorgen, die op hun 20ste nog steeds een niveau van een kind van 10 hebben, een kind krijgen, ze kunnen niet eens voor dat kind zorgen, het kind word dan opgevoed door anderen. Nee ik vind dat je op dat moment voor hun eigen bestwil moet zeggen dat ze geen kinderen mogen krijgen.
Maar dan aan de andere kant zie ik daar ook kinderen/jongeren, die toch een redelijk niveau hebben maar daar alleen maar zitten omdat ze toch 1 of meerdere complicaties hebben. Als zij goed voor zich zelf kunnen zorgen en dat aan tonen bijvoorbeeld op school, ja dan hou ik ze niet tegen om kinderen te krijgen. Dan vind ik dat je ze dat recht niet mag afnemen.
|