Enkele bericht bekijken
Oud 25 November 2004, 16:26   #26
HugoBoss
klopt

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Ach, dat weet je. PSV heeft het meest puberale en lamlendige publiek van heel Nederland.

Ik zat me laatst eens te bedenken wat er wél aantrekkelijk is aan PSV. Kijk; ik heb een hekel aan Ajax, aan Heerenveen en dat soort clubs. Maar das alleen maar omdat ik daar niet van houdt. Ajax is arrogant, Heerenveen is mij teveel oubollige folklore, en is de enige club in Europa die puur door de macht van de media bestempelt is tot topclubs, zonder ooit iets gepresteerd te hebben. Maar toch is dat iets dat mensen kan aantrekken. Je kunt van arrogantie en bluf houden, je kunt van zo'n Heerenveen-opzet houden.

Daarnaast heb je de volksclubs, zoals Feyenoord, Utrecht, Twente, Roda, NAC, Groningen, De Graafschap, MVV, Volendam enzovoorts. En je hebt de nietszeggende clubs, zoals Willem II.

Maar PSV is ronduit meelijwekkend. Het is voor mij vlees noch vis. Het minderwaardigheidscomplex richting randstad is zielig. Het accepteren van je plaats, die in den landen qua aanhang nu eenmaal nooit boven Feyenoord en Ajax zal uitstijgen, dat kent men niet in Eindhoven. Gisteren schijnt het alweer raak te zijn geweest..

Ik heb als zuiderling altijd wel wat sympathie voor PSV op kunnen brengen. Maar dat is de laatste tijd eigenlijk helemaal weg gegaan, en ik overweeg dan ook om 18 december voor het eerst vrijwillig een uitwedstrijd te gaan missen. De vooroorlogse behandeling in Eindhoven, het belabberde zicht tegen een woekerprijs en het meest trieste publiek van Nederland zijn voor mij reden genoeg om Eindhoven te boycotten voorlopig..
waar haal je t toch altijd vandaan?