de evolutietheorie is net als het gedachtegoed van Galilei (de aarde draait om de zon, itt de bijbelse vertelling dat de zon om de aarde draait) onderkend door de Kerk, en om dan als gelovige nog steeds te roepen dat je het niet gelooft vind ik best vreemd jah.
ik heb ook alle respect voor gelovige mensen, maar er moet wel te discussieren zijn. Met wederzijds respect, dat wel. als je echt achter je eigen verhaal staat maar ook naar de ander wil luisteren kan je elkaar toch vertellen over je eigen geloof? zo heb ik een mooie discussie gehad met een moslima, die overtuigd was van haar eigen geloof, en de koran ook niet te letterlijk nam maar inzag dat er een hoger doel was dat ze nastreefde, en de algemene regels niet te strikt zijn om je aan te houden, maar meer richtlijnen zijn. Natuurlijk kwam ze ook met dingen waar ik niets in zag, zoals dieren die dingen zien die volwassen mensen niet zien, samen met baby's die nog niet kunnen praten (en dan die gave verliezen zodra ze hun eerste woordje zeggen) maar ik vond het wel mooi om te zien dat ze zo rotsvast geloof hechtte aan zoiets

en daar ga ik dan ook geen discussie over aan. maar dat was echt een mooi gesprek