Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
Wat ik er van gelezen heb is dat Roda Kone wilde verhuren aan PSV om z'n marktwaarde omhoog te halen, die waarschijnlijk wat is gezakt sinds dat gedoe met Ajax. Maar van PSV hoefde het niet meer zo nodig, omdat ze met Farfan een ander goed alternatief hebben gevonden voor de spitspositie.
|
Ik las het zojuist ook, maar het lijkt mij heel, heel sterk als dat daadwerkelijk zo is. Ik las onlangs in de Roda-krant dat in het AD elke dag (!) een stuk over Roda moet staan, om meer abbonees in Limburg te verkopen, welicht verklaart dat veel.
Het idee zou totaal verwerpelijk zijn, je bent dan nog net geen slavenhuis. En waarvoor? Om met PSV meteen weer uit de CL te vliegen? Kun je beter naar Ajax gaan, daar heb je nog kans dat je wat rondes verder komt. Nee, ik denk niet dat dit klopt, Ajax dacht ooit met Soetaers dat slim te spelen door Wamberto bij Roda te stallen, maar dat wilde Roda destijds ook niet, dus het lijkt me stug dat dit zo is..
Letterlijk stuk uit het interview dat ik onlangs had met Roda-voorzitter Kuijer:
Citaat:
Een gedeelte van de Roda-supporters is van mening dat de macht van de heer Hendriks binnen Roda JC nog steeds te groot is. Ze hebben respect voor alles wat hij voor de club heeft gedaan en betekend heeft, maar vinden dat hij te lang is doorgegaan. Hoe wilt u hierop reageren?
Ik vind niet dat hij te lang doorgaat. Ik vind dat de kracht van Hendriks is en blijft dat hij zelf naar voetballers blijft kijken. Wat ik wel vind is dat het veel te veel verschoven is naar type spelers toe die niet meer uitstralen wat Roda is. Dus ik denk dat je je zoeker op welk type spelers je gaat halen, dat je die moet bijstellen. De kracht is natuurlijk altijd geweest dat je spelers inkocht en met winst verkocht en trainers had die spelers beter maakten. Dat is de sleutel geweest van het succes van Roda en juist daar zit nu ook een beetje de pijn. Als je kijkt naar de afgelopen jaren, dan is het aan- en verkoopbeleid niet zo succesvol geweest. Natuurlijk, als je morgen Koné verkoopt, dan heb je de grootste klapper gemaakt in de historie van Roda, laat zwijgen in Nederland.
Dus Koné vertrekt morgen naar PSV?
Dat zouden zij willen, maar dat zie ik niet gebeuren. Zowel PSV als Feyenoord hebben wel het balletje al eens opgegooid om Koné tot het einde van het seizoen te kunnen huren en dat in ruil voor een aantal spelers van hun. Dat is in principe best een optie die tot de mogelijkheden zou behoren. Je kunt je afvragen; zouden wij met drie spelers van PSV of drie spelers van Feyenoord niet verder zijn dan met één Koné. Dat moet je je afvragen, ik denk van niet. Maar noch Ajax, noch Feyenoord, noch PSV kunnen Koné op dit moment kopen. Ik denk dat als je het over Koné hebt, dat Koné de Nederlandse markt al ontgroeid is. Die jongen is gewoon een wereldtopper. Hij wordt niet voor niks gevolgd door AC Milaan en Manchester United. Ondanks zijn medische achtergrond zal hij naar een topclub gaan. Het is vrij eenvoudig, hij was voor 1 miljoen verzekerd en nu voor 8 miljoen. Geen verzekering zou hem pakken als dat medisch niet verantwoord was. Dus dat is een vrijwaring dat er medisch geen problemen met die jongen zijn.
|