het is niet zo dat ze niet mochten meedoen met de verkiezingen, ze waren al veroordeeld voor racisme, maar ze zijn tegen dat arrest in beroep gegaan en zo werd de uitspraak opgeschort, waardoor het blok alsnog kon meedoen.
en het is inderdaad zo dat hun ideeën niet wijzigen maar ze zijn nu op een andere manier geformuleerd, hun beginselverklaring is gewijzigd. en het is ook zo dat niet het blok zelf maar de 3 vzw's rond het blok veroordeeld zijn voor racisme en de uitspraak handelt over feiten van jaren geleden. het blok zoals we dat de laatste jaren kennen zou dus niet meer voor racisme kunnen worden veroordeeld want ze hebben hun standpunten bijgeveild, anders geformuleerd eigelijk...maarja, doordat hun beginselverklaring niet dezelfde is als die van het blok, zijn de gedachten officieel niet meer hetzelfde, maar feit blijft dat't een partij vol racisten en fascisten is!
maar ondanks deze veroordeling zijn er nog bijna een miljoen vlamingen geweest die op het blok hebben gestemd, wat ten zeerste te betreuren was, want dus keuren bijna 1 miljoen vlamingen racisme goed...en uit een nieuwe peiling blijkt dat als vlamingen vandaag opnieuw naar de stembus moesten, het blok (lees: belang) de grootste partij van vlaanderen zou zijn.... triestig
wat mensen bezielt om op het blok te stemmen, ik weet het niet, volges mij zijn die mensen gewoon heel heel erg dom en kunnen ze geen enkel standpunt van het blok behalve dat over migranten en geloof mij, voor de rest stelt hun programma NIETS voor. en als ze zo aan't roepen zijn van "eigen volk eerst" daar krijg je inderdaad schrik van want het lijkt heel erg op "hitler hitler hitler", alleen de groet ontbreekt nog... 't gaat de verkeerde kant uit hier in vlaanderen...
|