Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aefax
zoals het woord het zelf zegt, stemplicht is een plicht en stemrecht is een recht. en je kan zeker van een democratie spreken als maar 60% van de bevolking gaat stemmen. democratischer kan zelfs niet! de mensen kiezen namelijk zelf of ze gaan stemmen of niet...
|
Als je stemrecht invoert, heb je het probleem dat er twee groepen mensen gaan stemmen: zij die zich in politiek interesseren en een beetje met België inzitten en zij die er zelf belang uit kunnen halen. Als partij x groep y wil bevoordelen, zullen er meer mensen uit groep y gaan stemmen omdat ze er ZELF voordeel uit zouden kunnen halen...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bommelding
Laat ze eens aan de macht komen zullen dan wel zien hoe het uitdraait. Denk dat het in elk geval niet lang zal duren.. VB is ook meer dan vreemdelingen alleen, je hebt ook nog het Vlaams-Waalst conflict waarvan ik denk dat ze op dat gebied toch soms wel gelijk hebben hoor.
|
Ik zou hun niet aan de macht willen hoor: één partij met een slecht beleid is genoeg om een land failliet te verklaren...
Ze hebben mss op sommige vlakken gelijk, maar zeker niet op alle vlakken. Zo heeft elke partij wil iets dat je goed vindt...
Ik heb het al eerder gezegd eh, Vlaanderen kan niet zonder Wallonië.