Onderwerp: vuurwerk of 555
Enkele bericht bekijken
Oud 3 January 2005, 17:45   #41
Saarah
Girls JustWannaHave Fun

Saarah's Avatar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anemic
je ziet duidelijk nog niet helemaal hoe het werkt in de wereld en hou we zelf grootendeels de schuld zijn van de armoede daar.
Daarnaast zie je duidelijk niet hoe rijk wij zijn en wat 10 euro voor jou betekent en 10 euro voor iemand daar.
Daarbij kom je over als een enorme egoist in je post, ik hoop dat dat met de jaren een beetje verandert.
En koop je Ipod maar, verpakt door 9 jarige kindjes in Indonesie, dan komt het geld er ook wel.
Oh jawel ik zie best hoe het werkt in de wereld. En ik denk nog altijd niet dat de armoede daar komt door mij persoonlijk?
Ik weet best hoe rijk wij zijn, hetgeen niet wil zeggen dat ik wél moet werken voor m'n geld, of soms krijg ik geld ja maar da's dan voor speciale gelegenheden (kerstmis, verjaardag, ...) dus ik moet ook op m'n geld letten. 10€ is voor mij niet bijzonder veel, maar als ik 2 keer 10€ weggeef had ik daar al een goed boek voor kunnen kopen. Dus zó weinig betekent het nu ook weer niet voor mij.
Ik kom dus over als een egoist. Mja dat is wel begrijpelijk maar dat vind ik niet van mezelf. Voor m'n vrienden, familie, ... zal ik nóóit te egoïstisch zijn om hen 10€ of meer te geven als ze dat nodig hebben. Echter, ik heb veel medelijden met die mensen daar, maar ik heb er helemaal niks mee te maken! In mijn omgeving zijn genoeg mensen die die 10€ ook zouden kunnen gebruiken.
En m'n Ipod, daar ben ik voor aan het sparen en die ga ik zeker kopen ja
Saarah is offline   Met citaat antwoorden