Onderwerp: ADHD en medicatie
Enkele bericht bekijken
Oud 5 January 2005, 20:07   #3
BlackTurtle
Guest

Standaard Re: ADHD en medicatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door appelshampoo
Hallo, ik heb dus ADHD en ik heb een vraag voor de mensen met ADHD in verband met medicatie. (of mensen die er verder iets zinnigs over weten)

Vorig jaar heb ik een tijdje Ritalin geslikt maar omdat ik daar de hele dag stoned van was (en dus niet absoluut niet oplettend) en 's avonds echt super hyperactief, ben ik daar in overleg met psychiater mee gestopt.
Ik heb de laatste tijd alleen steeds meer last van mezelf, vooral van de drukte in mijn hoofd.
Nou zou ik willen vragen wat jullie ervaringen zijn met evt. andere medicatie? Of alternatieve pilletjes ofzo?
ik heb het ook, ik heb vroeger ook een tijd aan de retalin geyeten maar idd de zelfde bijwerkingen als jij erg afwezig en absoluut mezelf niet. daarna heb ik ook een tijd depiperon gehad maar daar werd ik superagresief van dus dat ging ook niet en daarna heb ik tot mn 14e dixarit geslikt daar word je opzich wel rustig van maar je assertifiteit is op een nulpunt. ook niet echt wat dus.

nu zit ik dus al vanaf me 14e ongeveer zonder die medicijnen, en dat gaat op zich goed alleen kom ik wat moeilijk in slaap, en daar heb ik dan wiet voor dat gaat aardig maar is alleen zo duur.

ja dat klopt ook, adhd uit zich op jonge leeftijd in lichamelijke onrust terwijl het zich op latere leeftijd meer uit in geestelijke onrust , bij mij voelt het als een maalstroom van gedachten, constant, geen rust, erg frustrerend het werkt dan ook niet al te goed op mn humeur ik voel me vaak wat down ben kortaf maar daarna juist weer heel abrupt periodes van bijna overdreven vrolijkheid. erg vreemd, vooral als je er over na gaat denken, maar dat maakt het ook niet makkelijker.

ik begin het steeds meer te accepteren als een deel van mijzelf waar ik mee zal moeten leren leven, maar ze krijgen mij met geen knuppel meer aan de medicijnen echtniet, mijn ervaringen daarmee zijn erg slecht zo dat ik pas echt een persoonlijkheid ben gaan ontwikkelen vanaf vde dag dat ik met medicijnen ben gestopt. erg ingewikkeld allemaal, maar ik denk dat het voor jou wel redelijk begrijpelijk is.

en natuurlijke middeltjes geloof ik niet in.
  Met citaat antwoorden