Onderwerp: vuurwerk of 555
Enkele bericht bekijken
Oud 6 January 2005, 11:54   #63
Ar-Tuur
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTurtle
omdat ik er de schurft in heb aan die zelfverheerlijking van mensen. kijk eens hoevaak je hoort:
''ja ik heb al wel geld gedoneerd, wel 50 euro en jij?''
dan heeft die hele ramp er geen donder meer mee te maken maar gaat het eerder om hoe goed je wel niet bent omdat je gedoneerd hebt. nou gefeliciteerd hoor je bent echt goed!

livestrong bandjes, zelfde verhaal
stickers van de wwf dito
allemaal uitingen van ik geef geld, kijk mij eens goed zijn, alstjeblieft zeg, ik kan er wel van kotsen.

en ondertussen wel afval op de grond gooien, een benzineauto rijden, roken, zuipen, verspillen etc. maar zodra er weer een goed doel is staan we voorop de brave borst uit te hangen.

nee in mijn ogen is de hele westerse wereld zo hypocriet dat ze het bijna uit de oren spuit.

ik zeg het nog 1 x. ik doe me tenminste niet beter voor dan dat ik ben.
Je hebt hier best een punt hoor, het goede doel is soms wel erg 'in' en wordt wel eens misbruikt voor een bepaald imago. Maar ik heb gewoon een bescheiden bedragje gestort op 555 zonder uiterlijk vertoon of onzinnige acties. Moet je dan maar niet helpen omdat je de Westerse wereld zogenaamd hypocriet vindt? Bepaalde delen van de gebieden die getroffen zijn, met name Sri Lanka en Atjeh, kunnen zichzelf absoluut niet redden. De verwoesting is daar zo enorm en de situatie voor de vloedgolf was al bar. Hoe kun je dan spreken over zelfverheerlijking en dergelijken en dus niet helpen? Mensen zijn alles kwijt en verdienen steun, daar gaat het om.
  Met citaat antwoorden