Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTurtle
waarom krijgt zon manager dan een topsalaris van meer dan een ton in het jaar?
nee dat doe ik niet, stel ze krijgen 10 miljoen, nou 20 topmanagers die de boel coordineren a 10000 euro in de maand is 200000 euro heb ik het mis? benzine voor de vliegtuigen, laad personeel, de goederen zelf.... etc etc etc. ik denk dat die 22 78 misschien nog wel wat krap is ook.
nee ik geloof er niet in, en dat het gecontroleerd word zegt ook geen ene reet dat zou je toch zelf ook wel moeten weten. kijk naar de arbo, ja dat word gecontroleerd , maar bij hoeveel bedrijfen is het dikke puinhoop? hoeveel glazenwassers zie je nogsteeds op een ladder de ruiten wassen, ik bedoel maar.
gij goedgelovige
owja en voordat je denkt dat ik soft aan t worden ben, ik kan er nogsteeds geen nacht van wakker liggen en ik heb dat wijf bij t ns station wat bedelde om knaken voor die 555 tyfuszooi een donderpreek gegeven waar haar de tranen van in de ogen sprongen. bah, stelletje hypocriete flikkers, een wijf voor arme thai laten bedelen kan wel maar een zwerver die bedelt voor wat te vreten en wat drugs om zn leed te verminderen kan niet, alstjeblieft zeg
|
Volgens mij moet jij eens zaken los van elkaar zien. Kritiek op eventuele verrijking of te hoge salarissen bij managers/directeuren staat namelijk totaal los van de dringende steun die nodig is voor mensen die helemaal niets meer hebben. Die laat jij dus liever creperen omdat de mensen die die hulp moeten aansturen (een niet onbelangrijke functie lijkt me, daarnaast is dat een meer dan fulltime baan en zo iemand zal de kost moeten verdienen - hoe hoog zn salaris dan moet zijn is een andere discussie) het geld niet verdienen? Jij geeft dus liever niets in plaats van een klein beetje te doneren om zo te zorgen dat het bedrag dat overblijft na aftrek van de door jouw genoemde kosten (die je bij internationale hulp maakt, dat kan gewoon niet anders!) veel groter wordt?
Misschien zijn we goedgelovig ja, misschien ben jij aartspessimist die zijn eigen straatje schoon veegt met loze beschuldigingen om maar gierig te kunnen zijn. Denk je nou echt dat er geen controle is over het gebruik van zo'n enorm bedrag waar zowat elk regering in de wereld aan mee helpt? Denk je dat die landen, de VN en de NGO's zomaar al dat geld in een bodemloze put laten verdwijnen?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTurtle
jij snapt het niet, het is allebei bedelen, maar voor de een mag het neit en voor de ander ineens wel, en dat krijg je er bij mij neit in, je moet dan ook 1 lijn trekken, ik bedoel er mee te zeggen dat je hand ophouden je hand ophouden is. ongeacht wie het doet en het valt mij slecht dat het voor zogenaamde ''goede doelen'' wel is toegestaan en voor een ander weer niet.
je mag het dan misschien niet leuk vinden hoe ik een discussie voer, maar zo doe ik dat, en ik bepaal zelf wel hoe, en jij niet, en als je t niet aanstaat ga er dan neit op in mannetje
hoezo onjuiste vergelijking dan?
ik nam gewoon een bedelend figuur , en vergelijk die met 555 gebedel is dat dan geen goede vergelijking?
nee natuurlijk niet want 555 is goed, en een zwerver niet.
of is dat anders? ik dacht het niet.
|
Ik denk dat veel mensen het prima snappen en jij niet. Want er zijn nou eenmaal goede doelen en slechte doelen, zo moeilijk is het niet. Een onjuistere vergelijking lijkt me niet denkbaar. Voor gedrogeerde zwervers hoeven we geen landelijke actie op te zetten nee, voor een dergelijke ramp als deze waar 140000 Aziaten en Europeanen zijn omgekomen en hardwerkende mensen alles kwijt zijn geraakt wel. Daar is namelijk het geld wél hard nodig om gebieden weer enigszins op te bouwen. Maar goed, wat dat betreft sluit ik me aan bij Aarsch, die heeft het al geprobeerd duidelijk te maken.
Wees alsjeblieft niet zo naïef en ga eens na: waar denk je dat een regering haar geld vandaan haalt voor het overgrote deel? Uit de pinautomaat? Neen, van de burgers en economie door middel van belastingheffing. Als je zoveel medelijden hebt, waarom dan niet een handje helpen en dat bedrag zo groot mogelijk maken? Het besteden van het geld is inderdaad een taak van regeringen, organisaties als de VN, e.d. Maar dat bedrag is voor een groot deel afhankelijk van mensen zoals jij, de burgers dus. En hoewel je gelijk hebt dat aan andere grote rampen minder geld gegeven wordt en dat dit onterecht is, is dat natuurlijk geen argument om dan maar helemaal geen geld te besteden aan goede doelen en de mensen in Azië in de steek te laten.