Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
Volgens mij moet jij eens zaken los van elkaar zien. Kritiek op eventuele verrijking of te hoge salarissen bij managers/directeuren staat namelijk totaal los van de dringende steun die nodig is voor mensen die helemaal niets meer hebben. Die laat jij dus liever creperen omdat de mensen die die hulp moeten aansturen (een niet onbelangrijke functie lijkt me, daarnaast is dat een meer dan fulltime baan en zo iemand zal de kost moeten verdienen - hoe hoog zn salaris dan moet zijn is een andere discussie) het geld niet verdienen? Jij geeft dus liever niets in plaats van een klein beetje te doneren om zo te zorgen dat het bedrag dat overblijft na aftrek van de door jouw genoemde kosten (die je bij internationale hulp maakt, dat kan gewoon niet anders!) veel groter wordt?
|
* ja , principes heten dat, ik gaf voordetijd al geen cent, nergens aan. om reden 1 dat ik neit geloof dat het op de plek terecht komt, kijk maar naar enschede daar is toen ook voor ingezameld en nu blijkt dat nog geen 5 procent bij de mensen zefl terecht komt. en om reden 2 omdat ik juist vind dat je de zaken neit los van mekaar moet bekijken, 1 lijn trekken is 1 lijn trekken, je kunt niet iets het ene moment verbieden en het andere moment toestaan ongeacht de ernst van de zaak, stuur dan militairen, geef geld aan de staat voor het sturen van hulpgoederen neit aan particuliere organisaties want die vertrouw ik voor geen cent.
bedelen is bedelen, verboden en nu ineens weer neit? *
Citaat:
Misschien zijn we goedgelovig ja, misschien ben jij aartspessimist die zijn eigen straatje schoon veegt met loze beschuldigingen om maar gierig te kunnen zijn. Denk je nou echt dat er geen controle is over het gebruik van zo'n enorm bedrag waar zowat elk regering in de wereld aan mee helpt? Denk je dat die landen, de VN en de NGO's zomaar al dat geld in een bodemloze put laten verdwijnen?
|
* jij vind ze loos, dat is wat anders dan dat het ook daadwerkelijk loos is, de tijd zal leren hoeveel er op de plek terecht komt. en dit heeft niets met mijn door jou zogenaamde ''gierigheid'' te maken. misschien heb je gelijk, misschien komt er wel iets op de plek, maar wat er niet terecht komt is in mijn ogen gestolen, laat jij je bestelen waar je bijstaat onder het mom van een goed doel? ik niet. *
Citaat:
Ik denk dat veel mensen het prima snappen en jij niet. Want er zijn nou eenmaal goede doelen en slechte doelen, zo moeilijk is het niet. Een onjuistere vergelijking lijkt me niet denkbaar. Voor gedrogeerde zwervers hoeven we geen landelijke actie op te zetten nee, voor een dergelijke ramp als deze waar 140000 Aziaten en Europeanen zijn omgekomen en hardwerkende mensen alles kwijt zijn geraakt wel. Daar is namelijk het geld wél hard nodig om gebieden weer enigszins op te bouwen. Maar goed, wat dat betreft sluit ik me aan bij Aarsch, die heeft het al geprobeerd duidelijk te maken.
|
*wedden dat ze het uiteindelijk zonder ons geld ook wel redden, wie hielp ons ten tijde van de watersnoodramp?*