Onderwerp: vuurwerk of 555
Enkele bericht bekijken
Oud 7 January 2005, 15:01   #86
Saarah
Girls JustWannaHave Fun

Saarah's Avatar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
Mijn punt is dus dat de regering nergens is zonder de vrijgevigheid van burgers, bedrijven, etc. Ok, jij vindt dus dat de regering de taak heeft om voor ontwikkelingshulp, rampenhulp en wederopbouwsteun te zorgen. Je bent het met me eens dat wij voor de financiering daarvoor moeten zorgen. Je bent het er ook mee eens dat het een enorme catastrofe is in Azië, je hebt zelfs medelijden, en dat geld hard nodig is (deze zaken vallen lastig te ontkennen). Maar toch weiger je zelf je kleine deel bij te dragen om principiëele redenen?
Hoe rijm je dat?
Ons geld krijgen ze al via belastingen, die we al genoeg betalen. Dan zie ik niet in waarom ik nog meer zou moeten geven, als ik dat geld zelf goed kan gebruiken. Dus ik ben het er niet echt mee eens dat wij voor de financiering moeten zorgen, die zou, vind ik, moeten gebeuren via de belastingen. Niet dat we nog eens extra moeten storten.
Laat de regering dan eerst maar eens alle onnodige kosten schrappen, zoals het voorbeeld van die ministers dat ik gegeven heb. Dus ik vind dat het de taak van de regering is dat te financieren, mét onze belastingen.
Trouwens, als ik bv. 5€ stort, ben ik er bijna zeker van dat niet die gehele 5€ goed terecht komt. Als ik al iets zou storten zou ik daar wel zeker van willen zijn. Nu is het goed mogelijk dat 1€ van die 5€ in de handen van de regering komt, terwijl zij het eigenlijk zouden moeten betalen. Maar die 5€ gaat in ieder geval niet 100% naar die ramp in Azie gaan, daar ben ik bijna zeker van.
Saarah is offline   Met citaat antwoorden