Onderwerp: vuurwerk of 555
Enkele bericht bekijken
Oud 7 January 2005, 15:09   #87
Ar-Tuur
Guest

Standaard

Op het eerste gedeelte van je post ga ik dan maar niet meer in, Blackturtle, want dan ga ik weer dezelfde argumenten gebruiken en die discussie gaat er niet beter op worden. Feit is dat voor welke hulp dan ook in welke vorm, zowel noodhulp en wederopbouw en zowel georganiseerd vanuit regeringen als NGO's enorm veel geld nodig is en dat dat geld van ons af moet komen. Maar goed, dat verhaal heb ik al opgehangen.

Dan naar de grootste bullshit tot nu toe:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTurtle
*wedden dat ze het uiteindelijk zonder ons geld ook wel redden, wie hielp ons ten tijde van de watersnoodramp?*
Wedden dat dit niet zo is?
Even wat gezocht op het internet:
Citaat:
... Voor de vele duizenden die het rampgebied verlieten werden opvangcentra ingericht. Militairen namen op veel plaatsen de coördinatie van de hulpverlening ter hand. Ook de hulpverzoeken aan het buitenland begonnen effect te sorteren. Soldaten van het Britse Rijnleger arriveerden dinsdagavond in Zierikzee, Amerikaanse en Britse helikopters gooiden hulpgoederen uit vanuit de lucht. 5000 man Amerikaanse troepen arriveerden in Brabant. Frankrijk stuurde 2000 man pontonniers, Italië 150 brandweermannen. Door de grootscheepse aandacht in de internationale media kwam in de loop van de week hulp uit de hele wereld aan.
Bron: Klik

Dacht je dat Nederland nu zo welvarend was geweest als niemand ons tot hulp was gekomen na WOII? Wat dacht je van de Marshallhulp van de VS en wat dacht je hoe jouw rijke leventje nu daarvan af heeft gehangen? Darnaast is Nederland als een van de rijkere landen ter wereld wat beter in staat zichzelf te beschermen tegen en herstellen van rampen ja. Dat is dus niet te vergelijken met de ontwikkelingslanden als Sri Lanka en Indonesië die nu getroffen zijn. Daarnaast is de watersnood van een schaal die in aantal doden en verwoesting totaal geen verhouding staat met de tsunami waar we het nu over hebben. Daar ga je dus weer met je vergelijkingen
  Met citaat antwoorden