Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xxxSarahkexxx
Ons geld krijgen ze al via belastingen, die we al genoeg betalen. Dan zie ik niet in waarom ik nog meer zou moeten geven, als ik dat geld zelf goed kan gebruiken. Dus ik ben het er niet echt mee eens dat wij voor de financiering moeten zorgen, die zou, vind ik, moeten gebeuren via de belastingen. Niet dat we nog eens extra moeten storten.
Laat de regering dan eerst maar eens alle onnodige kosten schrappen, zoals het voorbeeld van die ministers dat ik gegeven heb. Dus ik vind dat het de taak van de regering is dat te financieren, mét onze belastingen.
Trouwens, als ik bv. 5€ stort, ben ik er bijna zeker van dat niet die gehele 5€ goed terecht komt. Als ik al iets zou storten zou ik daar wel zeker van willen zijn. Nu is het goed mogelijk dat 1€ van die 5€ in de handen van de regering komt, terwijl zij het eigenlijk zouden moeten betalen. Maar die 5€ gaat in ieder geval niet 100% naar die ramp in Azie gaan, daar ben ik bijna zeker van.
|
A. De belastingen zijn berekend aan de hand van de uitgavenposten van de overheid. Eigenlijk zou dit zelfs nog meer moeten zijn aangezien er in alle lagen van de overheid grote tekorten zijn. De enige manier om dus net zoveel geld te doneren aan Azië door de overheid zal zijn om de belastingen te verhogen. De kans dat dan echter alles naar de ramp gaat is nog kleiner. De regering heeft nl. het recht dit ook voor andere doeleinden te gebruiken. Zelf storten op 555 is dus niet alleen logischer, maar ook nog eens beter.
B. Hoe kan jij er in godsnaam over oordelen wat er van jouw geld wel of niet naar Azië gaat en in handen van welke regering zou het moeten komen? Niet in de handen van de onze, aangezien ze de btw e.d. van alle acties zelfs weer naar 555 storen. Lijkt me dan erg onlogisch wat je zegt?
C. Als je stelt dat er 1/5 deel van net naar Azië gaat, dan zou je ook kunnen stellen dat je men meer moet storten om in totaal toch een substantieel bedrag wèl naar Azië te laten gaan.