Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
A. De belastingen zijn berekend aan de hand van de uitgavenposten van de overheid. Eigenlijk zou dit zelfs nog meer moeten zijn aangezien er in alle lagen van de overheid grote tekorten zijn. De enige manier om dus net zoveel geld te doneren aan Azië door de overheid zal zijn om de belastingen te verhogen. De kans dat dan echter alles naar de ramp gaat is nog kleiner. De regering heeft nl. het recht dit ook voor andere doeleinden te gebruiken. Zelf storten op 555 is dus niet alleen logischer, maar ook nog eens beter.
B. Hoe kan jij er in godsnaam over oordelen wat er van jouw geld wel of niet naar Azië gaat en in handen van welke regering zou het moeten komen? Niet in de handen van de onze, aangezien ze de btw e.d. van alle acties zelfs weer naar 555 storen. Lijkt me dan erg onlogisch wat je zegt?
C. Als je stelt dat er 1/5 deel van net naar Azië gaat, dan zou je ook kunnen stellen dat je men meer moet storten om in totaal toch een substantieel bedrag wèl naar Azië te laten gaan.
|
A. Als jij meer belastingen wilt betalen, doe maar, ik vind het al genoeg hoor. Ik weet/begrijp ook dat niet alles van de belastingen naar Azië gaat, maar ik bedoel dat de regering genoeg krijgt van belastingen en daarvan gemakkelijk een deel kan geven aan Azië.
B. Ik geloof nooit dat alles van het geld dat gestort wordt naar Azië gaat.
C. Dat is het nu juist! Het hele bedrag gaat (hoogstwaarschijnlijk) niet naar Azië, dus van hetgeen dat jullie aan Azië willen geven, gaat er ook nog een deel naar andere doeleinden!