uhu
wel dan,
waarom denk je dat ik in het 5de zit ?
maar dus , t'is idd zo dat de heelal alleen maar groeit bij wijze van spreken , en het gedacht da de heelal plaatsen kan bevatten die we 'misschien nooit zullen ' ontdekken ( de kans is infeite wel zeer miniem , tegen dan zijn we al in contact met andere levens.. ) schrikt me eveneens af, ....maar ook al weeet ik dat ik dit allemaal niet ga meemaken, ben ik toch zeer curieus over wat het allemaal zou kunnen worden...
mijn gedacht is ook dat de heelal niet oneindig kan zijn, ........
dat kan ik me niet voorstellen, en wat ik me niet kan voorstellen kan dus uiteraart niet. ...wie weet , ooit...zullen er zo veel sterren zijn uitgedoofd zijn dat de heelal weer zal in krimpen tot het niets...waarom sterren ? ...logisch ook...bij een star staat zwaartekracht en warmte in verhouding met elkaar, ze zorgen voor een evenwicht zo dat de ster kan blijven leven,...maar eens alle brandstof op is, is er geen evenwicht meer, en blijft er dus enkel zwaartekracht over die te zwaar is op zijn eentje....en de ster gaat het dus niet volhouden , en gaat doven. met alle gevolgen van dien ..nl het ontstaan van een supernova en tenslotte een zwartgat//// die zwarte gaten bevatten een zeer zware/ sterke zwaartekracht die infeite onvoorstelbaar is, ...het is zo sterk dat zelfs licht niet zou kunnen ontsnappen......maar dus word omheen het zwart gat opgezogen......maar nu,..stel dat alle sterren tot zo een zwart gat gekomen zijn...? wat dan ?dit zou dan willen zeggen dat de heelal enkel uit zwarte gaten bestaat...en dus in 'een ' zou worden opgezogen...alle heelal deeltjes zouden in die gaten of gat teracht komen.......
infeite wel ver gezocht..maar daar denk ik allemaal over, en k'vind het best boeiend....stel je voor....maar eigenlijk is de kans groot dat ik er helemaal naast zit, en waarschijnlijk wel.....hahaha......