Onderwerp: Van Gaal trainer AZ
Enkele bericht bekijken
Oud 14 January 2005, 17:14   #5
bartje518
Aachen TSV

bartje518's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Phit
Ik denk dat dit 1 van de best mogelijke opvolgers is van Co bij AZ.
Ik denk dat het de slechtst denkbare mogelijkheid was.

Als je kijkt naar trainerscyclussen dan zie je dat iedere club op bepaalde momenten behoefte aan een type trainer. Co Adriaanse is een trainer die gedurende 3 jaren alles uit zijn spelers haalt. Beperkte spelers functioneren optimaal, maar na 3 jaar werkt dat niet meer.

Daarnaast kan Louis van Gaal met zijn dominante manier van werken louter voor problemen zorgen. Martin van Geel is één van de belangrijkste personen in de organisatie van AZ, en dat gaat absoluut botsen straks. Louis verklaart zijn eigen voetbalevangelie heilig en weigert zich aan te passen binnen een organisatie.
In principe is Louis een beganadigd coach, maar na zijn successen halverwege jaren '90 heeft hij hoegenaamd niets meer gepresteerd en is hij overal met problemen vertrokken. Enige vorm van zelfreflectie of zelfkritiek is hem vreemd. Daarom zal Louis ook nu falen bij AZ, en nog flink falen ook ben ik bang voor hem. AZ had er beter aan gedaan een trainer als Foeke Booy aan te trekken. Met enkele (onvermijdelijke) mutaties in de selectie zou men dan welicht enkele jaren structureel tot de subtop kunnen behoren. Nu vervalt men straks weer gewoon in het vaste stramien van 12e en 13e plaatsen.
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden