Enkele bericht bekijken
Oud 17 January 2005, 00:38   #16
BlackTurtle
Guest

Standaard Re: uhu

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koekje
hoi;

eerlijk gezegd denk ik dat je het niet te ver moet gaan zoeken...die jongens die hem pesten of wat dan ook, zullen zelf wel met iets mee inzitten...daarmee wil ik zeggen dat de pestenaars niet zo al te gelukkig zijn , daarom ze dat ook gaan pesten.... natuurlijk als ik me slecht voel ga ik uiteraard niet gaan pesten..maar meestal is dit wel het meest evident veronderstel ik bij die gastjes...( maar dat wist je al ..) ...wat je moet doen is het 'slechte genezen door het slechte ' als je snapt wat ik bedoel...stel dat je weet wat er met die pestenaars aan de hand is, dan kan je ze even goed de bal weerkaatsen...dan zal hij of zij wel terug op zijn plaatsje komen te staan en denken over wat hij deed...

je vergeet 1 ding, groepsdruk en een pestcultuut, pesten is zooud als de mens zelf een manier om je ego op te krikken, je beter te voelen, en sommige mensen komen er van klaar(bij wijze van) het zit er in, je ziet ook dat pesters vaak aangespoord door een groepje te werk gaan, dan is het dus niet zo dat diegene wat dwars zit maar dat hij\zij(meiden zijn soms nog erger en gemener dan jongens) zijn status wil opbouwen\hooghouden binnen een groep.

dan heeft persoonlijke zelfreflectie zoals jij zegt geen nut. ja of je zou de hele groep een spiegel voor moeten houden, wat ik vind is dat het dus komt door sociale druk(de groep) kun je dan niet ook sociale druk gebruiken om het pestgedrag op te lossen, belonen voor het tegengaan van dit soort praktijken in plaats van de nadruk te leggen op het straffen van pesters?

dus anderen gebruiken om het pestprobleem bij de wortel aan te pakken, niet de pester die bepaalt dat iemand om wat voor reden dan ook word buitengesloten maar de groep die bepaalt dat de pester word buitengesloten.

ik werd vroeger veel gepest, omdat ik anders was/ben er gebeurde verdomd weinig aan door leraren, mijn respons daarop was lichamelijk geweld toepassen tegen de pesters, dat helpt goed maar je valt ook weer buiten de rest van de groep omdat je snel als aggresieveling word beschouwd, de oplossing van het ene probleem veroorzaakt het ander.

maar, je word tenminste niet gepest
  Met citaat antwoorden