Ik ben op de basisschool ook ontzettend gepest. Ik kon goed leren en had een bril, nou dan snap je het al

Ben daar ongelooflijk onzeker door geweest, en durfde nooit iets terug te doen. Ik kan me ook heel goed voorstellen dat je daar ontzettend agressief van kunt worden, maar in plaats van dat naar buiten te brengen, zijn er heel veel mensen die daardoor juist in zichzelf keren, omdat je denkt dat het aan jou ligt.
Rammen kan vast en zeker goed werken, de pesters durven dan niet meer in je buurt te komen. Maar slaan en schoppen is not my cup of tea, als ik 'mijn pesters' tegenwoordig tegenkom voel ik me ver, maar dan ook echt ver boven hen. Ik heb dat hoofdstuk gewoon afgesloten, ik ken ze gewoon niet meer. Doordat ik in de brugklas bij niemand van de basisschool in de klas kwam, werden de jaren die volgden alleen maar superjaren

Ben er zelfverzekerd uitgekomen, en alleen al door het feit dat ik altijd een vette smile op m'n gezicht heb word je veel sneller geaccepteerd.
Afijn, back on topic, als ik het tegenwoordig zie dat iemand gepest wordt, dan word ik echt laaiend en stap ik erop af. Denk dat je uiteindelijk met een grote bek en een goed weerwoord verder komt dan met agressiviteit. Ik weet niet of het helpt om naar een conrector of mentor o.i.d toe te stappen, bij mij werd het daar vroeger alleen maar erger van. Om van een leeftijdsgenoot te horen dat je goed fout zit is volgens mij erger.
damn lang verhaal