Onderwerp: Geef de pen door!
Enkele bericht bekijken
Oud 18 January 2005, 10:50   #7
AmbyPur
Lid

Standaard

Zaphod

Sommige mensen zal de naam bekend in de oren klinken, misschien omdat Martijn en ik de band al meerdere malen hebben geprezen

Zaphod is een Nederlandse band die muziek maakt waarin allerlei stylen terug zijn te vinden, van reggae tot electro, van ska tot triphop, met prachtige, vaak wat poëtische teksten over de wereld en het leven, en dat in een heerlijke jas van energieke drum'n'bass. En het meest bijzondere is dat ze dit live prachtig ten gehore kunnen brengen. Met twee prachtige vocals (een mannelijke en een vrouwelijke), een bassist, een toetsenist en een hell of a drummer brengen ze hun energie op een magische wijze over op het publiek.

Zaphod ontstaat in 1997. Ze jammen er wat vanaf en touren in februari 2002 zelfs een dikke week door de Balkan om daar verschillende optredens te verzorgen.
9 oktober 2002 wordt het debuutalbum Any Day Now gereleased in Paradiso, Amsterdam. Met dit, een contract wat een clip oplevert die regelmatig op The Box te zien was en een optreden bij Barend & van Dorp maakt Zaphod zich voorzichtig bekend bij de Nederlandse underground scene.

Sindsdien hebben ze in Nederland veel op de planken gestaan om het album te promoten. Maar de laatste tijd is het wat stil rond Zaphod. Uit betrouwbare bron heb ik echter vernomen dat er druk aan een nieuw album gewerkt wordt. En dat er naast dat ene optreden in 2005 die de site vermeld, er meer gigs op de planning staan. Ik wacht in spanning tot de eerste de beste mogelijkheid zich voordoet om ze weer van dichtbij te bekijken en me mee te laten slepen door het opwindende geluid dat Zaphod heet

Check de site: www.zaphod.nl

Daar zijn ook verschillende tracks te beluisteren

Owww en de pen gaat doorrr naaarrrrr BIFFEH
AmbyPur is offline   Met citaat antwoorden