Pizzicato Five
Kitsch-pop, zo wordt dit grappige en opvrolijkende bandje beschreven.
Rond 1979 leerden Yasuharu Konishi en Keitaro Takanami elkaar kennen en ze besloten al snel een bandje te beginnen. In 1984 stapte hun zanger Ryo Kamamiya op, maar snel vonden ze een meer geschikt persoon: Mamiko Sasaki. Ook hij besloot na een tijdje op te stappen, dit was in 1988.
Hij werd vervangen door Takao Tajima, die ook met de opstaphype meedeed en na een jaar alweer ingeruild werd voor Maki Nomiya.
De band werd steeds populairder, want behalve ruilen van zanger deden ze ook nog iets anders: leuke muziek maken!
In 1994 werden ze ontdekt door het Amerikaanse label Matador.
Dit keer besloot Takanami, die relatief al bizar lang in de band zat, het trio te verlaten, waarna de band voortaan een duo was.
Hun laatste album was "Playboy & Playgirl", uitgebracht in 1999. Het schijnt dat ze vorig jaar een 6 dvd-box hebben uitgebracht maar ik kan er teleurstellend weinig over vinden.
Nieuwsgierig? Luister maarrr!
Downloads
(Alleen het zijn geen hele nummers, om die te horen moet je je daar eerst aanmelden.. maar ik kan helaas voor jullie niet echt een goeie downloadlink vinden..)
Buiten de catchy songs waar ikzelf uren naar geluisterd heb de afgelopen jaren, hebben ze ook een interessant bergje foto's waar ik jullie ook wat van wil laten zien:
Hm verder weet ik niet zo goed iets te vertellen, als me nog wat briljants te binnen schiet horen jullie het wel
Ik geef de pen door aan.. Anne! (AMF

)