Onderwerp: Geloven
Enkele bericht bekijken
Oud 18 January 2005, 17:25   #84
BlackTurtle
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joeltja
het is een deel van de opvoeding, dan zou misschien het naar school sturen ook fout kunnen zijn, want daar brengen ze je ook dingen bij, ok het is niet goed te vergelijken want school is verplicht

maar ik denk dat er dan meer dingen zijn die je fout kan vinden die de opvoeding je bijbrengt, ik kan ff geen voorbeeld geven. maar kweet zeker die er dingen zijn
nee omdat een school je informatie bijbrengt, zoals wiskunde, en aardrijkskunde, bedrijfskunde, spw? en wat een bijbel doet is mensen van bepaalde denkwijzen overtuigen(lees homo's zijn fout, condooms en de pil ook, varkens eten, koeien slachten , vrouwen hun sexuele genot ontnemen, bommen plaatsen om je geloof uit te drukken etc.) en daar zit m de kneep, ook al was school niet verplicht, je kunt kiezen, christelijke school, dalton onderwijs, montesori, klassiek, een gelovige opvoeding daarintegen word je opgedrongen zodat er voor gezorgd word dat de mythe die jullie god noemen voort blijft bestaan, niet meer en niet minder.

als je graag wilt geloven, dan kan dat toch ook wel vanaf je 18e,of je 12e jullie zeggen zelf, het is nooit te laat voor god, ah, maar als je vanaf dag 1 geindoctrineerd word met allerlei leefregels, dan is het wel te laat om te kiezen.

ik vind dat een kind zo veel mogelijk vrij gelaten moet worden in het kiezen, het enige wat door ouders bijgebracht moet worden zijn dingen zoals sociale omgang en gedragsregels, geen geloof, of geloofsovertuigingen.

dit omdat een geloof ongeacht welk geloof, 2000 jaar oude ideeen op de mensen van nu reflecteerd, neem vrouwen besnijdenis, walgelijk in onze ogen, maar heel normaal in sommige culturen, homohaat walgelijk in mijn ogen voor een groot deel van christenen normaal, jongens besnijdenis iets wat soms op medische grond noodzakelijk is maar wat door sommige culturen gedaan word omdat het traditie is of zoals zij het noemen zoals het '' hoort '' .

geloof zal altijd in de weg staan van vrede geloof me, ik vind dan ook dat onze sociale ontwikkeling tegengehouden word door 2000 jaar oude tradities en overtuigingen en meningen, wij leven niet meer 2000 jaar geleden , wij leven nu, en wij moeten de regels toepassen zoals die NU van kracht zijn en neit die antieke troep.

ze zeggen altijd tegen mensen, je moet niet in het verleden blijfen hangen, je moet je richten op je toekomst, waarom kan dat met die religies toch niet?
  Met citaat antwoorden