ik ga je reactie niet qouten (wordt een btje lang...

)
geloof wordt kinderen ijgebracht, dat vind jij niet goed, maar als je het later probeer dan zijn ze zo gewend aan het leven zonder God dat er dan een hele grote kans is dat hij/zij niet meer geintereseerd is, omdat die dan al van het leven geproefd heeft en vind dat het zonde God ook kan.
bij een kind van onder de 12 jaar wordt een basis gelgd voor het latere geloof, onder de 12 kan een kind nog niet goed begrijpen wat er met het geloof bedoeld wordt en wat er omheen hangt om maar zo te zeggen, bij boven de 12 krijgt een kind het verstand om meer te begrijpen en dus ok de bijbel beter te begrijpen, dan kan hij/zij zelf een keuze maken om het geloof verder te zetten of om ervan af te stappen, dus het is niet zo dat een kind van onder de 12 verplicht wordt om te geloven, het blijft een keuze uit eigen wil, zoals alle andere dingen
het voorbeeld homohaat dat jij noemt, ik denk niet dat er in de bijbel staat dat hom's gehaat moeten worden, dat kan ik me niet voorstellen omdat het zowiezo fout is om mensen te haten, dat staat wel in de bijbel, dat je je naaste lief moet hebben, en ook een homo is je naaste, en die hebben vroeger ook bestaan, ook toen die geboden gegeven zijn.
besnijdenis van jongens is in het christendom niet van toepassing, dat is het jodendom, en tussen die 2 zit een groot verschil.
er zijn zeker regels uit de bijbel die nu als erg raar worden beschouwd omdat ze zo oud zijn, maar dat maakt ze niet overbodig, al die regels hebben nu nog hun nuttige dingen, ook al lijken ze zo ouderwets en antiek.
en met religies kun je je zeker wel richten op de toekomst, met het christendom doe je bijna nix anders, omdat je bezig bent met het heirnamaals (waar christenen in geloven) en als je kijkt naar het boek ''openbaringen'' dan staan daar dingen in die ''of al gebeurt zijn of nog gaan gebeuren'' dat is dat toch de toekomst, ofnie?
de bijbel geeft je leefregels om je in de toekomst zo te ''gedragen'' dan kijk je niet naar het verleden