Enkele bericht bekijken
Oud 19 January 2005, 19:51   #11
appelshampoo
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xxxSarahkexxx
Ja, maarja, het is zoals BlackTurtle zegt: bij mij zijn er áltijd mensen die ik goed ken, en normaal gezien is m'n vader ook altijd in de buurt. Anders zou ik het idd stiekem doen, zo'n half jaar geleden mocht ik niks van m'n moeder, toen deed ik alles stiekem. Nu mag ik dus heel veel, en nu weet ze ook veel meer over mij en over wat ik doe.
Je kunt dan wel roepen: "ja, maarja". Het is je eigen lichaam dat je verkloot op deze manier, en ik weet niet of kinderen op deze leeftijd de gevaren van alcohol wel goed in kunnen schatten, en dan kan je heel volwassen zijn maar dat laat je nu niet zien op deze manier door: "Ja maarja" te zeggen. Dat is een normale reactie van kinderen van veertien en dat reken ik je ook niet aan.

Maar ouders horen (ik denk dat chalyken hier ook op doelt) hun kinderen te beschermen en te leren over de gevaren van genotsmiddelen ed. als je alles namelijk al zou weten zou je wel alleen kunnen gaan wonen en dan zou je niet meer afhankelijk zijn van je ouders maar jij maakt mij niet wijs dat je dat nu al bent, niet qua financieel en niet qua emotioneel. En ik vind het heel slecht dat jouw vader je op zo'n jonge leeftijd blootstelt aan de verleiding van alcohol door je zelfs te laten werken in zijn eigen café!

Het spijt me maar jouw vader komt op mij over als iemand zonder enig verantwoordelijkheidsgevoel op dit gebied.

Verbieden kun je als ouders niet, maar stimuleren is dan weer de andere kant!
  Met citaat antwoorden