dat bovenste artikeltje is echt naieve bullshit. natuurlijk wordt de gemiddelde sterkte van de duim sterker door de electronica. volgens de evolutietheorie van lamarck geef je dan de 'genen' voor een sterkere duim door aan je nageslacht. in dat geval zou het kunnen kloppen dat binnen 25 jaar al mensen worden geboren met sterkere duimen als voorheen. ik geloof echter meer in darwin en ik denk dat een evolutie als 'sterkere duim' niet echt noodzakelijk is om te overleven.
wat ik wél geloof is dat de evolutie min of meer gestopt is. eeuwenlang heeft de mens volgens hetzelfde patroon geleefd van jagen en verzamelen. de sterkste mannen mochten op de buffels jagen, de zwakkeren mochten dat niet. die zouden eerder overlijden omdat ze fysiek 'te zwak' waren voor die wereld. dat onderscheid is er nu niet meer. als je nu fysiek 'zwak' bent kun je ook een goede baan en een vrouw krijgen, dan kun je je ook voortplanten.