Onderwerp: Vlaams belang??
Enkele bericht bekijken
Oud 20 January 2005, 22:57   #55
aefax
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door klootzak
Dr wordt hier nogal een stempel gedrukt op het rechtse karakter, zijn we in Nederland ook goed in dus dat klopt.

Maar ik snap niet waarom er mensen zijn die pact tegen de democratie steunen.

Nu stap ik even terug in de tijd voordat het vlaams blok was veroordeeld, ook toen was er al een pact, waarmee de belgische partijen het vlaams blok weren.

Dus het is prima dat je als burger kiest voor een partij, maar de andere partijen bepalen of jou partij aan de macht mag komen.

oftewel, ik omschrijf hoe de democratie is verkracht.

Dan kun je nu zeggen het vlaams blok is racistisch, los van het feit dat dat niet helemaal waar is, wordt er ook met halve maten gemeten, in hoekjes gelulk zou het vlaams blok dan dus extreem rechts zijn, maar de AeL extreem links, los van het feit dat belgie de AeL niet wou, is deze partij nooit verboden of iets dergelijks nooit een stoohalm in de weg gelegd.

er is dus sprake van een gevaarlijke tedens waarmee er niet goed wordt geluisterd naar de kiezer.
Zolang er een meederheid is in het parlement is de democratie helemaal niet verkracht! De gevaarlijke tendens is de veralgemening die bezig is in onze samenleving! zaken zoals: "de islam is een gevaar voor onze samenleving" => HAHA! islamitisch fundamentalisme is een gevaar voor onze samenleving! en islamitisch fundamentalisme heeft dan vaak ook nog weinig te maken met de godsdienst zelf, er wordt gewoon gezocht naar "iets" om aanslagen e.d. te rechtvaardigen.
Iedere vorm van fundamentalisme of extreme politieke ideologie is een gevaar voor onze samenleving. vaak worden deze groeperingen gekenmerkt door een duidelijke hiėrarchie die vaak verschilt van de fundamenten van een democratie, nl. 1 autoritair leider. Binnen deze regimes is zeer weinig sprake van democratische principes.
Jij hebt het over een gevaarlijke tendens waarbij er niet meer goed wordt geluisterd naar de kiezer...ik vind dat het tijd wordt dat de kiezer eens terug zijn gezond verstand gaat gebruiken en een beetje meer verdraagzaamheid mag tonen.
Ik ben ook voorstander van een streng migrantenbeleid, er is nu eenmaal een problematiek die we niet kunnen blijven ontkennen, maar de dreigbrieven aan het adres van werkgevers die hun allochtone werkgevers moeten ontslaan...dat is toch ook een zeer gevaarlijke tendens!
Mensen (allochtonen en autochtonen) moeten een beetje meer verdraagzaamheid tonen en het gezond verstand laten zegevieren!
  Met citaat antwoorden