Onderwerp: Vlaams belang??
Enkele bericht bekijken
Oud 22 January 2005, 00:55   #58
klootzak
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aefax
Zolang er een meederheid is in het parlement is de democratie helemaal niet verkracht! De gevaarlijke tendens is de veralgemening die bezig is in onze samenleving! zaken zoals: "de islam is een gevaar voor onze samenleving" => HAHA! islamitisch fundamentalisme is een gevaar voor onze samenleving! en islamitisch fundamentalisme heeft dan vaak ook nog weinig te maken met de godsdienst zelf, er wordt gewoon gezocht naar "iets" om aanslagen e.d. te rechtvaardigen.
Iedere vorm van fundamentalisme of extreme politieke ideologie is een gevaar voor onze samenleving. vaak worden deze groeperingen gekenmerkt door een duidelijke hiėrarchie die vaak verschilt van de fundamenten van een democratie, nl. 1 autoritair leider. Binnen deze regimes is zeer weinig sprake van democratische principes.
Jij hebt het over een gevaarlijke tendens waarbij er niet meer goed wordt geluisterd naar de kiezer...ik vind dat het tijd wordt dat de kiezer eens terug zijn gezond verstand gaat gebruiken en een beetje meer verdraagzaamheid mag tonen.
Ik ben ook voorstander van een streng migrantenbeleid, er is nu eenmaal een problematiek die we niet kunnen blijven ontkennen, maar de dreigbrieven aan het adres van werkgevers die hun allochtone werkgevers moeten ontslaan...dat is toch ook een zeer gevaarlijke tendens!
Mensen (allochtonen en autochtonen) moeten een beetje meer verdraagzaamheid tonen en het gezond verstand laten zegevieren!
Je loopt te bagataliseren, en dat is het probleem waardoor het wereldwijd nu in een keer een probleem is van de fundamentalisten.

Die man van middelbare leeftijd in rotterdam is niet door "fundamentalisten" omgebracht hoor.

Ik ben het met je eens dat fundamentalisme en extremisme gevaarlijk is in welke vorm dan ook.

Wel vind ik dat de grenzen zoals de media deze omschrijft niet correct zijn.

Ik vind de islam, dat is niet een algemeen geloof maar een specifiek geloof, inderdaad in zijn huidige vorm een groot gevaar.
Waarom ?
De mensen die het geloven zijn op uitzonderingen na, niet in staat dingen te relatieveren, en leven in een middeleeuwse gedachte dat alles dood moet zeker als het hun geloof beledigen zou..
In Nederland hebben we nog altijd een scheiding van geloof en staat islamitische landen hebben dat nog steeds niet.
In sommige islamitische landen zie je dat de mensen dar moderniseren, de mensen hier n dit land echter totaal niet over het algemeen.

Maar het grootste gevaar is het collectieve "beledigd zijn"
als er wordt geschreven dat een allochtoon iets doet, en het ontkennen van een probleem, ik heb op t.v. diverse mensen gezien die de pas doodgereden tasjesdief een "lieve jongen" noemde.
en dat is dus gewoon niet waar, anders heb je echt niet zo'n uitgebreidt strafblad.
en natuurlijk zeg je niet alles even uitgebreidt op tv en zeker niet bij een lijk.

In mijn ogen zijn er enkele gevaarlijke gebeurtenissen gaande, extreem tegen extreem, met extreem bedoel ik mensen die iets zonder praten oplossen, dreigbrieven zijn daar ook een voorbeeld van een dreigbrief is geen vorm van communicatie, maar een vorm van afdwingen.

Ik vind het mooi dat je over gezond verstand en verdraagzaamheid begint, maar daarmee los je een groot probleem van mensen die achterlopen niet op.

Op zich klinkt het goed mensen helpen om hun eigen normen te behouden, maar sommige dingen zijn door ons westerse denken en ons rechtsysteem anders.

Dat moest een keer botsen en dat gebeurt nu.

we kunnen verder lopen met een bloedneus en wachten wie de volgende klap uitdeelt, of ervoor zorgen dat dit probleem gezamelijk wordt opgelost
  Met citaat antwoorden