Enkele bericht bekijken
Oud 22 January 2005, 13:34   #3
Bazzemans
Super Lid

Bazzemans's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
Kwaliteiten heeft Yildirim zeker, al vind ik het trouwens nog te vroeg om te zeggen dat hij de rechtsbuiten van Oranje hoort te zijn. Hij is namelijk waarschijnlijk zelfs de meest onervaren optie daar, Bas. Yildirim speelt net een halfjaartje op het hoogste niveau -waar hij het zeker goed doet en in potentie is het ook een international, zeker gezien de dunne bezetting op rechtsbuiten. Ik vind spelers als De Ridder, Castelen, Van der Meyde gelijkwaardige opties.
Ik bedoelde te zeggen dat aangezien er een heleboel onervaren spelers zijn het nooit verkeerd is daarop nog een aanvulling te hebben op die positie. Waarschijnlijk zullen niet alle spelers op deze positie ook de uiteindelijke groei doormaken die nodig is om op een constant hoog niveau te voetballen. Yildirim is in mijn ogen daarop een goede toevoeging. Vd. Meyde valt voor mij zelfs gewoon af. Ik ben nog nooit gecharmeerd geweest van die voetballer, hij komt als buitenspeler gewoon te kort. Hij heeft absoluut niet alle benodigde kwaliteiten om een buitenspeler te zijn.
Ik qoute Bryan Roy (trainersmagazine):
"Een buitenspeler moet in de individuele duels heel sterk zijn, hij moet een goede pas in de benen hebben, hij moet snel zijn, hij moet overzicht hebben bij een voorzet, hij moet een super passeerbeweging hebben. Hij moet dus weten wanneer hij de bal in de voeten moet vragen en wanneer hij naar de goal toe moet snijden om een steekpass te ontvangen. " ... "Voor een goede voorzet als buitenspeler heb je een heel goed etraptechniek nodig. Heb je dat neit als buitenspeler, dan kun je beter niet met een buitenspeler spelen. Want met alleen een goede individuele actie kom je er niet meer." ... "Een buitenspeler moet in staat zijn de bal met de binnenkat van de wreef met hoge snelheid goed geplaatst te geven. Dit noem ik een topspinbal. Dit is een traptechniek die je gebruikt als je neit langs een tegenstander holt, als je tijd hebt om te kijken."

Naar mijn mening is vd. Meyde zwak in de individuele actie en is zijn voorzet vaak niet zuiver. Ook zijn loopacties kunnen absoluut beter. Daarnaast vind ik vd. Meyde gewoon een luie flikker.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur

Dat wil niet meteen zeggen dat Yildirim ondankbaar is voor zijn leven, opvoeding en opleiding in Nederland.
Ik neem aan dat je begrijpt dat ik dat ook niet zeg? Ik vind echter dat hij hierin wel een signaal kan afgeven. Het is sowieso vreemd dat de verhouding binnen Nederland niet terugkeert in het Nederlands elftal en dat is wel degelijk een keuze die ze kunnen maken. (Sommigen hadden de keuze overigens niet)
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden