Enkele bericht bekijken
Oud 22 January 2005, 14:44   #32
Ar-Tuur
Guest

Standaard

Ik raak tot op heden nog niet echt onder de indruk van deze 'geweldige man'. Tot nu toe vind ik het vooral zo dat Geert Wilders als onafhankelijk kamerlid slim gebruik maakt van onvrede gevoelens in de samenleving en daar mee scoort door wat eenvoudige kreten te bezigen. Goed voorbeeld is weer de dood van die tasjesdief in Amsterdam. Wilders roept meteen maar weer dat zo'n Marrokkaan het land uit moet, zonder na te denken over structurele oplossingen, de gevolgen en criteria e.d. Ook met betrekking tot de toetreding van Turkije heb ik hem nog niet kunnen betrappen op zinvolle argumenten tegen toetreding (hoewel die er zeker zijn). Naar mijn idee beperkt Wilders zich vooral tot slogans en sentimentele argumenten ('Turkije hoort er niet bij'). Prima dat je tegen bent, maar beargumenteer dat dan. Toetredingsonderhandelingen met Turkije zouden juist uitstekend de doelstellingen van Wilders kunnen dienen (harde strijd tegen terreur, immigratiebeperking). Ook vind ik de standpunten van Wilders bijzonder eenzijdig en beperkt tot gevoelige (en dus electoraal aantrekkelijke) issues als integratie en terrorisme/radicalisme. Al met al zie ik dus in Wilders nog niet bepaald de man die met zijn groep de problemen in Nederland eens goed aanpakt en oplost. Maar ik ben best bereid hem nog wat meer tijd te geven.
  Met citaat antwoorden