Enkele bericht bekijken
Oud 22 January 2005, 18:09   #45
BlackTurtle
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LoeLoe

Laten we de rollen eens omdraaien. Stel dat het een Nederlander was die een tasje jatte van een oude Marokaanse vrouw? En stel dat die vrouw die bewuste dader dan morsdood had gereden?

Dan was hier in Nederland de pleuris uitgebroken want dan is diegene die hem dood rijdt ineens fout...
daar zijn we nuchter genoeg voor om dan alsnog te zeggen dan had je dat maar niet moeten doen.

denk je serieus dat die vrouw heeft gedacht ik ram die kutmarokaan vast tegen die boom aan? dat is namelijk niet zo, ze heeft in een vlaag van verstandsverbijstering de auto in zn achteruit gegooid en de achtervolging ingezet op een gast die er met haar eigendom vandoor ging, en toen kwam die bekneld tussen een boom en ging dood.

nou wat jammer.

maar om nou te gaan roepen dat die vrouw de cel in moet voor doodslag of moord, echt niet, tijdelijke ontoerekingsvatbaarheid, dat vind ik het. niet meer, en neit minder, en net als dat rechters coulant zijn tegen draaideur crimineeljes van voornamelijk noord afrikaanse afkomst die constant roven en tasjes gappen vind ik dat ze nu net zo coulant moeten zijn tegen de vrouw, die arme vrouw, die nu het verdriet moet weg gaan werken omdat zij verantwoordelijk is voor het beeindigen van een mensenleven.
  Met citaat antwoorden