Enkele bericht bekijken
Oud 23 January 2005, 13:30   #49
theo tank
Nostalgisch lid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LoeLoe
Ik keur het echt niet goed dat ie alles jatte wat los en vast zat. Begrijp me niet verkeerd.

Maar iemand doodrijden vind ik ook te ver gaan....
Tuurlijk ben ik voor het aanpakken van dit soort mensen. En ook ik baal er keihard van dat dat de halve tijd niet gebeurt. En ook ik vind het eng dat deze mensen nog steeds vrij rond kunnen lopen. Net als jullie waarschijnlijk.

Maar wat schiet je ermee op om hem vervolgens dan dood te rijden? Ik vind dat gewoon net zo fout..

Als je hem een klap had gegeven had je er waarschijnlijk ook eentje terug gekregen. Daar hebben jullie ook gelijk in. Maar net als wat er gezegd wordt over die 'kutbuitenlanders' telt hier ook voor ons.

Als je het ergens niet mee eens bent, dan ben je vrij om naar de rechter te gaan. En dan hoef je niet voor eigen rechter te spelen (welke gevolgen het ook mag hebben). Ik vind het gewoon niet kloppen.

Laten we de rollen eens omdraaien. Stel dat het een Nederlander was die een tasje jatte van een oude Marokaanse vrouw? En stel dat die vrouw die bewuste dader dan morsdood had gereden?

Dan was hier in Nederland de pleuris uitgebroken want dan is diegene die hem dood rijdt ineens fout...
Leuk die theorie, maar zo werkt het simpelweg niet. Als je een klap krijgt geef je uit reactie er één terug. Kunnen we wel met z'n alle met onze wijsheid aan komen kakken dat alleen de rechterlijke macht iemand mag bestraffen, maar dat gaat niet altijd op.
Als het andersom was gebeurd was het in mij ogen nog steeds volslagen logische reactie geweest, en had de dader het nog steeds volledig aan zichzelf te danken.
Nationaliteit speelt wat dat betreft geen rol.

Laatst aangepast door theo tank : 23 January 2005 om 13:33
theo tank is offline   Met citaat antwoorden