Enkele bericht bekijken
Oud 24 January 2005, 14:41   #30
BlackTurtle
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sweet_mai
blijkbaar niet direct het zorgend type é!
wel ik kan moeilijk geloven dat als er mensen omkomen op een plaats waar jij ook aanwezig was, dat je geen enkel schuldgevoel zou hebben.
En als je er werkelijk bij blijft dat je geen schuldgevoel zou hebben, of er geen traan voor zou laten

....there's a hole where your heart should be......
ik ben wel een zorgen type, zeer zeker wel, meer dan je zou denken, maar dit heeft neit met zorgen te maken dit heeft met een afweging te maken, ik vind dat iemand die goed te been is in deze situatie meer reden heeft om er uit te mogen komen dat 1 in een rolstoel simpele afweging van overlevingskansen.

klinkt heel koud en klinisch, en dat is het ook, maar dat is wel de manier waarop ik denk. bekijk het eens zo:

je hebt 2 mogelijkheden, 1 je red iemand die gehandicapt is, iemand in een rolstoel. daar doe je 10 minuten over om diegene te tillen, gemiddeld gewicht 70 kilo, moet je meeslepen, mischien trappen af, met het risico dat je zelf ook bevnagen word door rook, 2x inademen en je bent zelf ook dood.

of je neemt misschien wel 4 man hand aan hand mee rennend en je bent met een minuutje of 3-4 buiten misschien zelfs sneller. dan is er de mogelijkheid om terug te gaan, want je bent misschien iets moe, van het rennen, maar neit uitgeput van het verslepen van 70 kg dood gewicht, het is erg zwaar om iemand die zich slap houd mee te slepen, ik spreek uit ervaring.

maar voorop, ik.
ik wil leven, en als jij mij daarvoor in de weg staat, kun je beter aan de kant gaan.

....there's a hole where your heart should be......

dat is ernstig, maar waar. ik wou dat het anders was, maar helaas.
  Met citaat antwoorden