Onderwerp: Ben jij donor?
Enkele bericht bekijken
Oud 24 January 2005, 23:29   #18
L_angeldc
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
Ik heb destijds een brief gehad en ingevuld, maar kan me totaal niet meer herinneren of ik deze wel verstuurd heb. Het was in ieder geval wel de bedoeling dat ik donor zou worden, maar ik heb nooit een bevestiging gehad. Waardoor ik het gewoon niet zeker weet.
De afgelopen periode heb ik nogal lopen klungelen met mijn gezondheid (en zijn er veel andere dingen gebeurd). Onder andere heb ik Pfeiffer gehad en daarnaast een aandoening aan mijn nieren (de dokter noemde een te moeilijke term). De dokter wees me er met zeer veel nadruk op dat ik hierdoor nooit meer een nier zou mogen afstaan, omdat dit gewoon te gevaarlijk is voor de ontvanger. De mogelijke gevolgen zouden niet te overzien zijn. Voornamelijk hierdoor ben ik er dus over na gaan denken in hoeverre ik dus mijn gegevens moet laten aanpassen.
Vervolgens barstte de donor-discussie ook los op een hoger platform. Mede hierdoor ben ik toch gaan proberen te achterhalen of ik wel of niet donor ben. Op de site gekomen waar je allerlei formulieren kan invullen staat echter nergens een optie waar je gewoon na kan kijken of je zelf überhaupt wel als donor geregistreerd staat. Ik neem aan dat hiervoor een database beschikbaar is en het bevreemd mij dat het niet mogelijk is om dit na te kijken (dmv. inlogcodes e.d. voor de privacy natuurlijk). Hoe moet ik nu weten of ik me aan moet melden als nieuwe donor, een wijzigingsformulier moet invullen of wat dan ook. Erg goed geregeld is het in mijn ogen dan ook niet.
kan je niet gewoon de 'hoofd'mensen van de donor site een emailtje sturen waarin je vraagt of je je (al dan niet bestaande) gegevens mag bekijken en wijzigen?
maar inderdaad, neit echt handig geregeld als ik dat zo hoor.
  Met citaat antwoorden