Bedankt, dan weet ik dus nu iig zeker dat ik nog geen donor ben. Hoef ik vooralsnog niets te doen en is het gewoon wachten totdat er wederom een brief in mijn bus valt of wat dan ook de beslissing van de regering zal zijn.
Voor de rest duurde het iets van 3 weken voordat ik de testresultaten kreeg over wat er met mijn nieren aan de hand was, dus op zich kunnen ze dat niet alle minuut testen. De dokter zij, lijkt me, niet voor niets met nadruk dat ik nooit dierdonor zou mogen zijn en dat ik dat de rest van mijn leven zou moeten onthouden.
Overigens sta ik er open voor om mijn organen te doneren. Ik hoop dat ze er iets nuttigs mee kunnen doen als ik er al (lang en breed) niets meer aan heb. Anemic had wel een goed punt over de gelijke rechten. Het is echter wel zo dat een heleboel van de huidige mensen die last hebben van rookproblemen in een tijd leefden waarin roken zeer normaal was en je zelfs vreemd werd aangekeken als je het niet deed. Over de medische gevolgen hiervan was destijds nog weinig bekend. Maar goed dat is slechts een kanttekening, los daarvan snap ik je verhaal zeker wel en is dit zeker een goed (etisch) punt om het niet te doen. Aan de andere kant ben ik van mening dat er genoeg mensen zijn die wel bepaalde dingen goed kunnen gebruiken en op het moment dat de organen voor mij niet meer nodig zijn verdienen deze nog best een tweede kans.
Laatst aangepast door Bazzemans : 25 January 2005 om 02:41
|