Enkele bericht bekijken
Oud 25 January 2005, 04:52   #36
bloempjuh
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
Ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij is het bij evenementen waarbij veel mensen in een ruimte verblijven (bv bioscoop) wel beleid om als de zaal geëvacueerd moet worden eerst er voor te zorgen dat de mensen die goed te been zijn geordend het pand kunnen verlaten en dan pas te kijken of je de mindervaliden het pand uit kunt krijgen...

Maarja, als je moet kiezen dan is het simpelweg makkelijker om mensen die gezond ter been zijn het pand uit te krijgen.. en als het mogelijk is natuurlijk ook de rolstoelers, maarja.. zal niet altijd gaan.
Dat heb jij goed begrepen. Wij leren op ontruimingen dat we zoveel mogelijk bezoekers het pand uit moeten zien te krijgen, niet alleen de zielige mensen. Ook mensen die op de wc zitten en gasten die hun film per se af willen kijken moet je overtuigen mee te gaan. Als ze allemaal buiten zijn, op een rolstoeler na, moeten we buiten een paar sterke collega's opsnorren en alsnog proberen de rolstoeler naar beneden/buiten te krijgen. Als het dan al te erg fikt moeten we inderdaad op de brandweer wachten.

Het is echt heel lullig, maar jullie hebben de rolstoelers nog niet ontmoet die bij ons komen. Ze wegen echt (heel) veel meer dan 70 kilo (de meesten) en er is een jongeman met een rug die op knappen staat, als hij zelf zijn rug buigt kan hij zo doorbreken. Die ga ik echt niet optillen, dan breekt hij zijn rug!

Al met al gaat het bij ontruimingen om kwantiteit, niet om zieligheid.
  Met citaat antwoorden