Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Het niet laten integreren noem ik onverschilligheid. Nederland is nooit tolerant geweest en daarmee zijn we niet anders dan al onze buurlanden. Want het niet integreren van allochtonen, dat is geen tolerantie maar onverschilligheid.
|
nederland niet tolerant, euhm, ja okee, jij moet eens een beetje om je heen kijken makker.
wij hebben getolereerd dat mensen die hier kwamen werken hun gezin op haalden.
wij tolereren hun geloof.
wij tolereren dat er moskee's gebouwd worden om hun geloof in uit te oefenen(probeer maar eens een kerk te bouwen in iran.)
wij tolereren homosexualiteit, en zelfs een wettelijk vastgelegde verbintenis(het homohuwelijk)
wij tolereren columnisten met een bepaalde mening en zeggen dan ach, het is zijn mening, mohammed b. tolereerde dat niet echt, en erg veel moslims niet.
wij tolereren dat een vrouw een eigen mening heeft en mag doen wat ze wil.(er zijn plekken op deze wereld waar dat anders is)
wij tolereren dat als mensen soft drugs willen gebruiken ze dat toch wel doen en daarom tolereren we het , en zorgen dat het gedeeltelijk te reguleren valt.
moet ik verder gaan?
in vergelijk met de rest van de wereld is nederland erg tolerant, tolerantie is niet vanzelfsprekend, we hoefden het neit te doen, maar we deden het wel, en dit is er van gekomen en hier zullen we mee moeten leren leven.
de nederlander is tolerant, maar het geduld is daarintegen wel op, mensen zien alleen de problemen die er van komen , groepjes hangjongeren van allochtone afkomst die hele wijken terroriseren, door het hoofd geschoten leraren, afgeslachtte columnisten, straatrovers die verheerlijkt worden nadat iemand reageerde op een door hem gpleegde roof dat zijn dingen die we onthouden omdat het schokt, zijn er dan ook goede dingen?
zeker wel, maar we zein ze niet meer.
elk gesprek op t werk, in de trein, thuis, bij vrienden overal waar ik kom heeft men het er over dat het genoeg is, dat men het zat is, dat er een einde aan moet komen, ik hoor geluiden, van smijt de grens maar dicht, de aankomende 10 jaar helemaal niemand meer erin, 10 jaar, om de huidige bevolking te laten wennen aan nederlandse cultuur, zonder overtuigingen die in veel mensen hun ogen als middeleeuws worden beschouwd.
maar op het moment hebben we daar weinig aan, tolerantie was leuk bedoeld, maar ik vind dat we er mee op moeten houden, niets meer tolereren, maar afstraffen.