En tada:
Nina … wiedatte? Nee niet een of ander zangeresje dat het denkt te maken in de popwereld, maar niemand minder dan zes niet onknappe jongens uit de omgeving van Destelbergen/Heusden bij Gent.
Oorspronkelijk speelden enkele van de leden bij het groepje Fictionband, een groepje dat Engelstalige rock bracht en waar ik voor het eerst van hoorde op het vrij podium ten voordele van broederlijk delen.
Maar een paar leden besloten om er mee op te houden. Natuurlijk betekende dat niet het einde.
Enige tijd later stierf de zus van Nickias (de gitarist) en Cor (de drummer) aan een zeldzame spierziekte waar ook zij aan lijden.
De gedachte om terug muziek te gaan maken, drong hun geesten binnen en Jan, een vriend van hen, was er wel voor te vinden. Ter nagedachtenis kreeg hun nieuwe bandje de naam mee van Nina.
In tegenstelling tot Fictionband produceert Nina Nederlandstalige muziek. Langzaamaan veroverden ze heel Oostakker en St.-Amandsberg. En zo werd uiteindelijk ook Edugo veroverd, op jawel: het vrij podium ten voordele van broederlijk delen.
Hun demo-cd verkocht als zoete broodjes. Er werd een t-shirt ontworpen met hun logo op en ze waren een succesvolle afsluiter voor de nacht van de Toren:

vlnr: Jan (toetsenist), Cor (drummer) en Nickias (gitarist)
vlnr: Michael (zang) en Bram (bas)

Michael (zang) en Nickias (gitaar)
In 2004 namen ze ook deel aan de
kunstbende waar ze de MAKS-award in ontvangst mochten nemen en waar ze een eervolle vermelding hebben gekregen tijdens de finale.
Later dat jaar stonden ze ook nog op de Gentse Feesten.
Momenteel ligt het allemaal even plat, maar ik ga even een orakel spelen: jullie horen nog van hen

, zeg dat ik het je gezegd heb.
[edit]Ik herinnerde me gisterenavond dat er iemand zo vriendelijk was geweest een nummer van hen te hosten voor mij. Dus voor de geïnteresseerden:
Hemel nummer 8.
Het is een trager nummer dan de rest van de cd, maar daarom niet minder mooi. Bovendien is het speciaal geschreven voor het meisje dat haar naam heeft gegeven aan de groep. [/edit]
En de pen wordt bij deze doorgegeven aan SpiNe.