Onderwerp: vrijheid van mening
Enkele bericht bekijken
Oud 31 January 2005, 11:57   #41
Bazzemans
Super Lid

Bazzemans's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jamiel
Ik ken het verhaal, en ik weet ook dondersgoed waar dit onderwerp over gaat. Ik zeg het er alleen even bij, omdat Balkenende bedoelde, dat het kon. huis met respect behandeld moet worden. Balkenende mocht dat inderdaad niet zomaar zeggen zonder toestemming, maar de leden van het kon. huis vonden die satire inderdaad toch niet zo erg, so what's the trouble huh

En eigenlijk deden de bedenkers van die satire dat niet, respect hebben, gezien wat ze allemaal hebben gezegd.

Ik kan geen concrete voorbeelden noemen, maar ik zeg dit ff ter opbouwing van argument van de leden die hier eerder hebben gepost, dat het koningshuis zo rijk van ons leeft.

Ik zeg het nu wel even verwarrend, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
Vind het erg moeilijk om te begrijpen wat je bedoelt, want ik had al eerder gezegd dat het er niet om gaat DAT Balkenende het zegt, maar in welke hoedanigheid hij het zegt. Als minister president heeft hij niet het recht om dat te zeggen, maar als mens cq. persoon mag hij net zo goed als elke andere Nederlander zeggen wat hij wil (vrijheid van meningsuiting). Zijn enige nadeel hierin is dat hij wel minister president blijft.
Het gaat erom dat het dus niet zo is dat je geen commentaar mag geven op de koninklijke familie, maar dat men probeert dit gecontroleerd te laten verlopen. Dit staat totaal los van wat Balkenende zei.
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden