Enkele bericht bekijken
Oud 2 February 2005, 00:21   #23
BlackTurtle
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door appelshampoo
Hier ben ik het niet mee eens, ik denk namelijk dat je persoonlijkheid voor een groot deel bepaald hoe je een verhaal brengt. Wij hadden vorig jaar een man voor geschiedenis die er echt uitzag als de saaiste leraar ooit, maar die man kon vertellen! Daar werd je gewoon stil van, en niet alleen ik maar de rest van de klas ook. Ik denk dat het als leraar belangrijk is dat verteld op een manier waardoor de klas geinteresseerd blijft.
Op het moment dat je een leraar voor de klas zet die wel een ijzeren discipline heeft waardoor iedereen zijn huiswerk gaat maken, leren de kinderen om het vak te haten, en de leraar die ze het jaar daarna krijgen die niet zo'n ijzeren beer is gaan ze dan maar afzeiken om het zo'n rotvak is. Ik denk op de HBO's en Uni's meer gedaan moet worden aan vakdidactiek, en dan nog.. Het blijft een talent dat je hebt of niet.
en sinds wanneer krijgt een randgroepjongere die al geen respect heeft voor zn eigen moeder respect voor een talent?

nou? nooit.

en sinds wanneer hoef je een vak leuk te vinden? dondertoch op man, zelfs school vraagt niet van je om t leuk te vinden, als je er maar voor slaagt toch? het zal ze jeuken of je t leuk vind, anders gaven ze wel neukkunde en blowles bijv. je moet wat leren en dat kan ook als t er in gestampt word , kijk maar naar vroeger, het is juist die instelling vna we moeten aan de leerling denken, de leerling een beetje zn gang laten gaan, die geitenwollensok instelling van de 70iger jaren die heeft de hedendaagse leraar de nek om gedraaid.

er is geen respect, omdat er om gevraagd word. en niet omdat het je verplicht word. kijk wat je kunt flikken voor je er uit gestuurd word bijv. kletsen kan vaak gewoon ze negeren het.
eten, ja eet het nu maar op.
auwehoeren, hey stop eens, 20x zeggen later geen resultaat.

het klinkt leuk hoor, automatisch respect van de jongeren, maar als je leest dat 14 15 jarige ned. jongetjes een oud vrouwtje inmekaar rammen en dr 10 euro afstelen dit aan al hun vriendjes als stoer vertellen, die dit zo ook opnemen.

als kinderen van die leeftijd al het niet erg vinden om een oud vrouwtje af te rammen en iedereen t stoer vind, dan verwacht jij dat een leraar gewoon respect krijgt? omdat ie zo lief uit zn ogen kijkt?

word eens wakker joh.

en ja er zijn ook nog goeie kinderen bij, maar het worden er in rap tempo een stuk minder, waarom? vertel het maar, mischien kun je er nog rijk van worden.
  Met citaat antwoorden