Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTurtle
ik wil ff ingaan op dat ethisch fout wat jij zegt.
in hoeverre zijn wij nu niet op een verkapte manier bezig hetzelfde te doen?
KI ? is dat ethisch verantwoord?
euthanasie? is dat ethisch verantwoord?
iemand zijn leven rekken met pillen en chemo, is dat dan ethisch verantwoord?
wie bepaalt dat en wanneer wel ?
ik zeg express wanneer omdat het voor jou toch ook wel duidelijk moet zijn dat het begrip ''ethisch verantwoord'' met de tijd verandert, kijk eens wat wij nu doen met mensen, daar ging je 300 jaar geleden voor op de brandstapel, want dat was toen neit ethisch verantwoord, wanneer komt de dag dat men er mee akkoord gaat de '' Ubermensch '' te creeren? nou?
met het bekend zijn van de menselijke gen code zijn we al een aardig stapje in de goede weg, straks word je niet meer ziek, omdat ze het van te voren geregeld hebben dat je imuunsyxteem alles kent, dat is in mijn ogen de ubermensch, hitler -hoe fout ook- wou hetzelfde, gezonde mensen net iets beter dan de rest, daar gaan we naartoe dat is zeker, hij wist alleen niet hoe, en moest experimenteren om het te bereiken, de manier waarop is op geen manier goed te praten, wij doen het niet, nee zeker niet, wij nemen dieren, want dat . ja dat is ethisch verantwoord.
u get my point.
het is niet zo zeer een kwestie van ethiek, het is een kwestie van perceptie en dat , verandert met de tijd.
wacht maar af.
|
om even in te gaan op euthanasie en levensrekkende levensmiddelen, hiermee geef je iemand zelf de beschikking over de keuze op leven en dood, vind ik redelijk ethisch verantwoord..
en waarom zouden we de kennis die we straks over DNA zouden
kunnen hebben gebruiken om een ubermensch te creeeren..?
ik denk eerder dat die kennis wordt gebruikt om erfelijke ziektes e.d. buiten spel te zetten, niet om n soort ideaal mens te creeeren, dat zal men natuurlijk nooit moeten willen.
Citaat:
Geen echt vijandschap, maar ze stonden wel lijnrecht tegen over elkaar: kapitalisme <-> communisme, waarom denk je dat het meteen na WO II weer fout is gegaan?
|
omdat er een machtsvacuum ontstond, er waren nu nog maar 2 partijen die wereldwijd invloed hadden na het instorten van West-Europa. en als je maar 2 partijen hebt die invloed hebben willen die nog wel eens ruzie krijgen.