VRIJHEDEN IN EEN VASTE RELATIE
Ik denk dat de vraagstelling niet helemaal juist is.
Hier wordt de keuze gemaakt of een vaste relatie of een vrije relatie. Naar mijn mening zou de vraag moeten luiden: welke vrijheden kan je hebben in een vaste relatie.
Dat is iets dat je met je partner moet bespreken en samen naar een oplossing zoeken die het beste bij beiden past.
laten we gewoon eerlijk zijn. Ik kan niet geloven de mens van nature monogaam is. In een relatie wordt ook vaak het seksleven een sleur. dat wil men doorbreken. omdat veel paren niet met elkaar praten, en zeker niet over hun seksuele gevoelens, dan is de volgende stap vaal vreemd gaan. Volgens onderzoekers schijnt meer dan de helft van de mannen en van de vrouwen wel eens met een ander naar bed te gaan. En dan stiekem.
Paren, en dan met name jongeren, praten er wel over met elkaar en komen tot een oplossing. Dat kan inderdaad zijn dat men elkaar vrij laar om ook seks te hebben met een ander, zonder dat het hun relatie zal schaden. Anderen willen niet zo ver gaan. Willen toch wel ergens bij elkaar blijven. Ze keizen bijvoorbeeld voor partnerruil. Allebei op hetzelfde moment 'vreemd' gaan en met elkaars toestemming.
Weer anderen zoeken een meisje voor een triootje. Hij kan met toestemming seks met een ander meisje of andere vrouw hebben, en zij kan haar biseksuele gevoelens bevredigen.
Het is een keuze die iedereen voor zich zelf moet maken. Hoe ver wil je gaan?
Al die paren die tot een verbreding van hun seksuele leven besluiten, hebben uiteindelijk meer seksuele bevrediging.
Ze zijn er ook van overtuigd dat trouw zijn heel wat meer inhoudt dan seksuele exclusiviteit.
In al deze voorbeelden gaat het om een gezamenlijk genomen beslissing in een vaste relatie. en die blijft ook in stand.
Uiteindelijk gaat het toch om de vraag: hoeveel hou je van elkaar, dat je de ander vrijheden kan geven om tot een vollediger seksuele bevredigign te komen.
Dat er behoefte aan is, blijkt toch ook wel uit de vele advertenties in de kranten, met name op zaterdag.
Hoe sterk is je relatie, dat je weet dat seks met een ander geen schade zal toebrengen aan je (vaste) relatie.
|