Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amneris
Ik moet eerlijk zeggen dat ik heel veel accenten echt irritant vind... het kan anderzijds ook juist iets charmants hebben maar ik zou het ook niet leuk vinden als ik een heel sterk accent zou hebben. Het is toch niet perse zo dat Appel zich schaamt voor haar afkomst, ze kan ook het accent gewoon lelijk vinden en mocht het zo zijn dat zij zich niet Fries voelt, dan heeft ze alle recht er niet mee geassocieerd te willen worden en er dus van balen als het te horen is.
Amen.
|
Dat jij ze irritant vindt is jou probleem. Ik heb nieuws voor je; iedereen heeft een accent. Als jij uit 020 komt, dan praat je met dat accent en hoor je dat. Bij de één wat minder dan bij de ander, maar het is zo. Iedere streek heeft zijn eigen accent en dient ook als dusdanig geaccepteert te worden.
Daarover moeilijk doen heeft geen enkele zin, het wordt pas triest wanneer je in een andere streek komt en dan probeert zo snel mogelijk je accent te verbergen. Ik kan me niet voorstellen dat je je moet schamen omdat je een Friese tongval hebt. Of dat je daarmee niet geassocieerd wilt worden. Wat kan er mis mee zijn? Mensen die er een probleem van maken of er moeilijk over doen, dáár ligt de fout als je het mij vraagt.