Enkele bericht bekijken
Oud 7 February 2005, 15:34   #19
Fallen_Engeltje
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door appelshampoo
Dan heb je geen zelfkennis, ik vind gewoon iemand die zelfmoordgedachtes heeft niet stabiel. en velen met mij, waaronder psychiaters.

En ik ben het daar dan ook wel weer mee eens. Als je er aan denkt of daadwerkelijk wil gaan doen, wil je dus eigenlijk de natuurlijke loop van je leven veranderen. Als je er aan denkt om jezelf te doden omdat je niet gelukkig bent doe je iets wat niet de normale aard van een mens is. oftewel je doet iets terwijl je heel onstabiel in het leven staat, want anders zou je zoiets niet willen doen.
Zeggen dat je heel stabiel met beide benen op de grond staat en toch zelfmoord wil plegen is onzin! Ook het feit dat er dan meteen zo'n reactie komt, "ik heb op het spoor gestaan, maar ja dat kun jij niet weten" is toch ook een roep om aandacht??? Anders zeg je het niet . En dan ook nog zeggen dat je jezelf heel stabiel vind, als je met beide strak op de grond staat dan ben je zeker van jezelf als je zelfmoord wilt plegen ben je niet zeker van jezelf!
Oke dit klinkt wel erg hard, maar goed jullie begrijpen waarschijnlijk wel wat ik hier allemaal mee bedoel.
En begrijp me niet verkeerd, het hele idee zelfmoord plegen heb ik ook een tijdje behoorlijk aantrekkelijk gevonden, en ik kan ook begrijpen waarom er zoveel jongeren/mensen met dat idee rond lopen, maar ik blijf erbij dat ik het een erg egoïstische daad vind, je laat zoveel mensen in de steek!
  Met citaat antwoorden