dat gebeurt als je denkt dat je de toekomst kunt voorspellen.
'' maar ik had het me zo mooi uitgedacht en toen ....'''
hoevaak hoor je dat niet, ik vind dat zo achterlijk, dus als je iets in je hoofd uitdenkt ga je uit van 1 uitkomst, dat is gewoonweg simpel te noemen, als je van verschillende uitkomsten uitgaat en ruimte over laat voor onverwachte dingen, zit je veel beter.
dan laat je je ook niet verrassen, en als je er op voorbereid bent dat je verrast kunt worden, sta je er open voor en als het dan zo gebeurt kun je er ook naar handelen, je hoeft dan ook niet boos op jezelf te zijn. iets wat zowieso verspilde energie is.
ik plan dingen heel uitgebreid, ik wil in sommige gevallen zelfs zo ver gaan om het op papier uit te werken, zoals laatst moest ik naar t politie buro om me te verantwoorden voor iets wat ik gedaan had, de vorige avond mijn verklaring thuis op papier gezet, vragen bedacht die hij mogelijk kon stellen met gepaste antwoorden er bij, de volgende dag naar het politie buro, en hij stelde me vragen die ik zelf ook verwacht had , ik was er klaar voor en dankzij goede voorbereiding kom ik er dus van af met alleen het betalen van datgene wat kapot gegaan was.
|