Titel
Signs
Jaar
2002
Regie
M. Night Shyamalan
Met o.a.
Mel Gibson, Joaquin Phoenix, Rory Culkin, Abigail Breslin, Cherry Jones
Genre
Thriller
Waar gaat het over?
Een ex-dominee (Gibson) woont met zijn broer Merril (Phoenix) en zijn twee kinderen op een boerderij, als ze opeens last krijgen van graancirkels. Ze blijken niet de enige, en men denkt dat ze last hebben van buitenaards bezoek..
Wat vond je ervan?
Ik vond het niks. De spanning werd an sich goed opgebouwd, maar ik vond het meer lachwekkend dan eng. Dat kan komen doordat de acteurs (op de kinderen na) tegenvielen. Phoenix moet haast lachen als hij een alien ziet wandelen op tv, terwijl je dan toch verwacht dat hij in paniek zou raken. Daarnaast is het scenario zo ongeloofwaardig dat het eigenlijk niet slecht zou zijn voor een comedy. Buitenaardse wezens die niet tegen water kunnen? Yeah, right... En ze zijn dan ook zo slim om een planeet aan te vallen die voor 60% bedekt is met water... Good thinking! Verder wil ik me niet uitwijden over het scenario, dat slaat eigenlijk nergens op. Gelukkig zijn de acteerprestaties van vooral Rory Culkin (dat moet toch wel familie zijn van..?) uitstekend. Dat is dan nog iets. Trouwens, de muziek was ook bagger. Bijna vergeten.
Beoordeling