Titel
The Hours
Jaar
2002
Regie
Stephen Daldry
Met o.a.
Meryl Streep, Nicole Kidman, Julianne Moore, Ed Harris, Stephen Dillane, Miranda Richardson.
Genre
Drama
Waar gaat het over?
3 verschillende vrouwen in 3 verschillende generaties (Kidman, Moore, Streep) krijgen allemaal op de een of andere manier te maken met het boek 'Mrs. Dalloway'.
Wat vond je ervan?
Deze film maakte zeer veel indruk op mij toen ik em voor de eerste keer zag. Ik had er niet zo'n hoge verwachtingen van aangezien het de meest bekroonde film van 2003 was, en dat zegt meestal genoeg. Maar toch verraste deze film me in positieve zin. In het begin van de film is het nogal verwarrend aangezien je verschillende beelden van verschillende vrouwen door elkaar ziet, maar iets later ontdek je dat deze vrouwen allemaal iets met elkaar te maken moeten hebben. En dat blijkt te kloppen. De verwijzingen naar het echt bestaande boek Mrs Dalloway zijn er genoeg, en je zult na de film nog veel plezier hebben voor het verklaren van verschillende dingen die uiteindelijk toch weer te verklaren zijn door het boek. Er zijn vast mensen die dit een saaie film zullen vinden, maar ik was
totally blown away toen ik deze film voor het eerst zag. De tweede keer verklaart al meer (en het wordt al iets saaier). Dit is gewoon een uitstekende film, niet alleen vanwege de geweldige actrices, maar ook door het soms een beetje ongemakkelijke en cult-achtige script.
Beoordeling