Dat hij op zij sprong had er meer mee te maken dat hij toch wel in de gaten kreeg dat dit hem de wedstrijd zou kunnen kosten. En zoiets is ook niet echt tijdrekken om voor een puntje te gaan he. Het is een soort van automatisme om te zorgen dat die vrije trap niet snel genomen zal worden. Dat wordt volgens mij al bij bijna elke club in de C-jeugd geleerd. Hier (in de omgeving en bij DD) zeker. Al die drill-instructors die de A en B-jeugd op enig niveau trainen eisen gewoon van die mennekes dat ze voor de bal gaan staan, anders krijgen ze op hun kop. Daar heb ik toch al enkele gele kaarten voor gegeven zien worden (niet bij DD6 dus he, daar voetballen we zonder kaarten meestal

).
Maar ik vind het gewoon een zeer irritante manier van doen en in zekere zin zou ik het ook wel naaien willen noemen...
Maar ik vind het zeker niet slim om dat te doen als je net een minuut geleden geel hebt gekregen.. En echte scheidsrechter had die gele kaart natuurlijk ook op zak gehouden, maar da's een beetje het probleem tegenwoordig.
Maar gelukkig is dit het mooie van voetbal, dat je over iets wat 5x herhaald is nog een verschillende mening kunt hebben. En met dit typische cliche hou ik op met de discussie, want het is bedtijd.