Enkele bericht bekijken
Oud 24 February 2005, 01:02   #2
BlackTurtle
Guest

Standaard Re: een aantal vragen over jeugdhulpverlening

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mystressdarqyr
Ik moet voor school een sectorwerkstuk maken en mijn onderwerp is jeugdhulpverlening
Ik zou willen vragen of jullie een aantal vragen zouden willen beantwoorden zodat ik die kan verwerken in mijn werkstuk.

alvast bedankt

1) Heb je er wel eens aan gedacht hulp te zoeken?

Ja , maar met de huidige instanties, zegmaar een mediant bijvoorbeeld duurt het een jaar voordat je een gesprek met een hulpverlener hebt, papierwerk vertraagd alles, en tegen de tijd dat je eindelijk een keer ''hulp'' krijgt zijn je problemen al verandert, en de mensen waar je mee praat denken in hokjes.

2)Heb je wel eens hulp gekregen? en zo ja? waardoor? psychiater, psycholoog, groepstherapie e.d.?

internaten, maatschappelijk werkers, psychologen de hele rataplan.

3) Welke hulpinstanties ken je allemaal?

Riagg, mediant, leger des heils, humanitas, ik wil nogwel ff doorgaan maar ik denk dat jij t zelf ook wel snapt.

4) Ben je weleens opgenomen geweest?

Ja, 1.5 jaar in een psychologisch evaluatie internaat. en later ook op ZMOK scholen en gesloten internaten. een totaliteit van 4 jaar. vanaf mn 11e.

5) Als je al eens opgenomen bent geweest, of je hebt weleens hulp gekregen, schaam je je daarvoor? en zo ja; waarom?

schamen? dat nooit, anders beantwoordde ik je vraag niet.
je verleden is iets dat altijd bij je blijft , je er voor schamen is verspilde moeite.

jullie zouden me enorm helpen als jullie deze vragen zouden willen beantwoorden

geen probleem, als je verder nog vragen hebt, pm maar.
  Met citaat antwoorden