Enkele bericht bekijken
Oud 24 February 2005, 21:52   #5753
Tyskie
Lid

Tyskie's Avatar

Standaard

Dankjewel Phit, open ik dit topic weer en zie ik weer dat... In de rust leek het een mooie avond te gaan worden voor het Nederlands voetbal, maar de slotsom is dat het eigenlijk maar een zeer matige avond is gebleken.
De uitschakeling van Heerenveen is geen schande en lag ook voor de hand.

Maar Ajax.. Totaal weggespeeld door Auxerre, wat een wanvertoning zeg. Staat maar een topper op het veld: Trabelsi. Wat een geluk voor Ajax dat die teruggekomen is op zijn beslissing om nooit meer voor Ajax te spelen.
Koeman brengt Maduro in op het moment dat er een corner genomen wordt. Verder komt er nog zo'n Emmanualson op het veld. Twee totaal onervaren spelers op een moment dat je onder zware druk staat, hoewel hij verder ook weinig op de bank had zitten volgens mij.
Verder staat er een 433 met twee verdedigend ingestelde middenvelders op het veld. Dan moet er over de flanken gevaar gesticht worden, maar van zo'n Boukhari weet je dat hij geen lantaarnpaal voorbij komt. Rosales doet het af en toe beter, maar is toch echt te wisselvallig om een rol van betekenis te spelen... Dan komt een Babel (fantastisch ingeschoten goal trouwens) of Charisteas toch totaal niet in het spel voor? Babel heeft de klasse om op eigen kracht verschil te maken, maar dat zul je van Charisteas niet zien. Alleen daarom al zal hij mislukken.
Nee, Koeman is onhoudbaar. Tactische fouten, maakt geen speler beter, maar het belangrijkste is dat al zijn aankopen totaal mislukken. En juist daar zit het verlies van Ajax tov PSV. Hiddink heeft de klasse om de juiste spelers te kopen voor het juiste systeem, terwijl Koeman enkel mislukkingen haalt die niet bij Ajax passen.

En Feyenoord.. tja, daar zit zoveel fout... En dan nog zo'n stel idioten die de club een mega-boete bezorgen. Veel frustratie op het einde ook. Hofs ontsnapt nog aan rood. Jammer dat het zo heeft moeten lopen.

Gelukkig wist AZ nog wel te winnen, maar met alle respect voor Aachen: het zou een schande zijn als het anders was geweest.